Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Η Μηχανή Αναζήτησης ετοιμάζεται. Παρακαλώ περιμένετε...
Γυναίκα και Γιόγκα PDF Εκτύπωση E-mail
Πέμπτη, 06 Ιούνιος 2013 12:58

Πηγή: yogaonline.gr

 

Στις μέρες μας ακούει κανείς πολύ συχνά για τη γιόγκα, είτε βρίσκεται σε spa, σε γυμναστήριο ή σε studio. Συχνά οι γιατροί τη συνιστούν για την ανακούφιση απ' το στρες, τους πόνους της πλάτης ή σαν άσκηση για μετά την εγκυμοσύνη.

Η γιόγκα έχει τις ρίζες της στην καρδιά της αρχαίας Ινδίας, αλλά στις μέρες μας έγινε δημοφιλής για την υποστήριξη που προσφέρει στον Δυτικό τρόπο ζωής. Αξίζει να αναφέρουμε ότι οι άσανας που εξασκούμε σήμερα, ξεκίνησαν στην Ινδία ως τρόπος εκγύμνασης των ανδρών. Ο σκοπός ήταν να δυναμώσουν το σώμα τους, αλλά και κυρίως, να μάθουν να κάθονται στη σωστή στάση κατά τη διάρκεια του διαλογισμού.

Για αρκετές δεκαετίες η έμφαση στην ανδρική γενναιότητα και στην αυστηρή πειθαρχία συνέχιζε να κυριαρχεί, παρότι πολλές γυναίκες είχαν αρχίσει να εξασκούν τη γιόγκα συστηματικά. Θεωρητικά η γιόγκα μπορούσε να αποτελέσει το μονοπάτι για τη φώτιση ή ακόμα και για ένα πιο δυνατό σώμα, αλλά όχι ως μέσο θεραπείας. Ίσως αυτή η κατάσταση να συνεχιζόταν μέχρι σήμερα, αλλά η εισαγωγή όλο και περισσότερων γυναικών στη πρακτική της γιόγκα, άλλαξε αυτή την προσέγγιση. Οι γυναίκες διαισθάνθηκαν ότι έπρεπε να ανακαλύψουν τη δική τους αλήθεια, την ανάγκη του σώματός τους και του νου τους.

Η Geeta Iyengar έδωσε καθοδήγηση σε πολλές σύγχρονες δασκάλες της γιόγκα - Angela Farmer, Felicity Green, Patricia Walden - και τις ώθησε να αφήσουν τη δική τους σφραγίδα στη γιόγκα. Εισήγαγε την θεραπευτική γιόγκα με παλινορθωτικές άσανας, παραλλαγές των κλασσικών άσανας με τη χρήση όμως βοηθημάτων, προκειμένου να εισάγει την έννοια της ηρεμίας και της διαύγειας. Επίσης, δημιούργησε σειρές ασκήσεων που βοηθούν τις γυναίκες να τιμούν τον κύκλο τους και να περνούν τα διάφορα στάδια της ζωής με επίγνωση και χάρη.

Γυναίκες όλων των ηλικιών μπορούν να φροντίσουν το σώμα και το πνεύμα τους ξεκινώντας απ' την εφηβεία που είναι μια δύσκολη περίοδος για τη ζωή μιας γυναίκας. Είναι μια περίοδος ανάπτυξης και μετάβασης από την παιδική ηλικία στην ενηλικίωση όπου συμβαίνουν σημαντικές σωματικές και πνευματικές αλλαγές. Είναι επίσης μια υπέροχη εποχή πειραματισμών, αυτοανακάλυψης και δημιουργίας δεσμών. Μεταξύ τριάντα και σαράντα η γυναίκα αγωνίζεται να βρει τη θέση της στην κοινωνία, να γεννήσει παιδιά αλλά και καινούριες ιδέες. Ξεχειλίζει από ιδέες, δυνατότητες και ζωντάνια. Από τα πενήντα μέχρι τα εξήντα πέντε οι ορμόνες οδηγούν σε ασυνήθιστα συναισθήματα, μειωμένη σεξουαλική ενέργεια και επισφαλή εικόνα για το σώμα. Σ' αυτή την ηλικία, όμως, η γυναίκα έχει την ευκαιρία να ανακαλύψει τι πραγματικά θέλει και έχει ανάγκη, να αντισταθεί στην αδικία και να επικοινωνήσει την αλήθεια της. Οι μεγαλύτερες γυναίκες μπορεί να έχουν να αντιμετωπίσουν την οστεοπόρωση και τα καρδιακά προβλήματα, αλλά μπορούν να πανηγυρίζουν για τη ζωή με τον τρόπο ενός παιδιού - συνδυάζοντας την πνευματικότητα με τη διαίσθηση αλλά και με την σοφία που αποκόμισαν από τη ζωή που έζησαν.

Η γιόγκα μπορεί να αποτελέσει το σύντροφο σε όλα αυτά τα στάδια, όχι μόνο σωματικά αλλά και πνευματικά. Σωματικά, προσφέρει δύναμη, ευλυγισία και ισορροπία αλλά μπορεί να αντιμετωπίσει και συγκεκριμένες ενοχλήσεις, όπως το προεμμηνορρυσιακό σύνδρομο, τους πόνους στη μέση, τις εξάψεις, τη δυσπεψία.

Καθώς μας μαθαίνει να διατηρούμε την προσοχή μας στο παρόν, μας δίνει τη δυνατότητα να φέρουμε την πνευματικότητα στην καθημερινή μας ζωή. Η τακτική άσκηση μπορεί να γίνει ο μόνιμος σύντροφος της ζωή μας που θα μας οδηγήσει μέσα από τις δυσκολίες που έχουμε να αντιμετωπίσουμε.

Βέβαια, ακόμα και καθημερινή άσκηση, δεν μπορεί να θεραπεύσει τα όποια προβλήματα υγείας, αν δεν συνοδεύεται και από κάποιες αλλαγές στις καθημερινές μας συνήθειες. Η κακή διατροφή, ο ελλιπής ύπνος και η παραμονή σε στρεσογόνο περιβάλλον, αποτελούν τις βασικές αιτίες ασθένειας. Μέσα από τη γιόγκα έχουμε την ευκαιρία να κάνουμε κάποιες μικρές ή μεγάλες αλλαγές, που θα μας ωφελήσουν μακροπρόθεσμα.

 

 

 
Joomla SEO powered by JoomSEF

Τελευταία Νέα

Newsletter



Eγγραφείτε στο newsletter