Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Αρχική Άρθρα Διατροφή Τρόφιμα & Ροφήματα Τα οφέλη του πράσινου τσαγιού!
Η Μηχανή Αναζήτησης ετοιμάζεται. Παρακαλώ περιμένετε...
Τα οφέλη του πράσινου τσαγιού! PDF Εκτύπωση E-mail
Πέμπτη, 20 Δεκέμβριος 2012 12:56

Γράφει: Αθηνά Μωραΐτη Χατζηθάνου, Κλινική Διαιτολόγος-Διατροφολόγος, M.Sc.

 

Τα τελευταία χρόνια έχει αναγνωριστεί η συμβολή του πράσινου τσαγιού στην υγεία μας! Τα οφέλη από την κατανάλωση του πράσινου τσαγιού ποικίλουν και περιλαμβάνουν πρόληψη του καρκίνου, προστασία του καρδιαγγειακού συστήματος, έλεγχο του σωματικού βάρους, ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος, πρόληψη της αρθρίτιδας...

Το πλήθος των ευεργετικών δράσεων του πράσινου τσαγιού οφείλεται κατά κύριο λόγο στα υψηλά ποσοστά κατεχινών που περιέχει. Η υψηλή περιεκτικότητα σε κατεχίνες συσχετίζεται με την επεξεργασία που υφίσταται, καθώς αυτό δεν οξειδώνεται (σε αντίθεση με το μαύρο και το oolong) αλλά υποβάλλεται σε θερμική επεξεργασία. Ακόμη, το πράσινο τσάι είναι πλούσιο σε ξανθίνες, θεοβρομίνη, καφεΐνη, πολυφαινόλες, βιταμίνη C, βιταμίνη K, θεανίνη και τανίνες, ουσίες που ενισχύουν τις ευεργετικές του δράσεις. Οι αντιοξειδωτικές ουσίες του πράσινου τσαγιού συμβάλλουν στην καταπολέμηση των ελευθέρων ριζών που βρίσκονται στον οργανισμό μας και που μπορεί να οδηγήσουν στην εμφάνιση εκφυλιστικών νοσημάτων...

Ειδικότερα, για την πρόληψη του καρκίνου, μελέτες αποκαλύπτουν πως η κατανάλωση πράσινου τσαγιού είναι ιδιαίτερα ευεργετική σε μορφές που αφορούν το πεπτικό σύστημα. Πιο συγκεκριμένα, φαίνεται πως συμβάλει στην προστασία απέναντι στον καρκίνο του παχέως εντέρου, του στομάχου, του οισοφάγου, της χοληδόχου κύστης και του παγκρέατος. Ακόμη, έρευνες δείχνουν πως το πράσινο τσάι μειώνει κατά 50% τον κίνδυνο για εμφάνιση γαστρίτιδας, που θεωρείται ότι προηγείται πολλών περιστατικών καρκίνου του στομάχου.

Ακόμη, η κατανάλωση πράσινου τσαγιού σχετίζεται με χαμηλότερα επίπεδα χοληστερόλης και τριγλυκεριδίων στο αίμα, ενώ φαίνεται πώς αυξάνει τα επίπεδα της HDL- χοληστερόλης. Ένα τέτοιο λιπιδαιμικό προφίλ συνδέεται με μειωμένο κίνδυνο για καρδιαγγειακά νοσήματα και εγκεφαλικά.

Από την άλλη, σε ό,τι αφορά τη συμβολή του πράσινου τσαγιού στο αδυνάτισμα, αυτή πραγματοποιείται με πολλούς τρόπους. Πιο συγκεκριμένα, φαίνεται πως η κατανάλωση του προκαλεί θερμογένεση και με αυτό τον τρόπο αύξηση του μεταβολισμού. Άλλωστε, η αύξηση της ευαισθησίας στην ινσουλίνη που παρουσιάζεται, προκαλεί την ενεργοποίηση του λιπώδους ιστού, δηλαδή την καύση του λίπους. Έτσι, οι έρευνες δείχνουν πως η καθημερινή κατανάλωση πράσινου τσαγιού πλούσιου σε κατεχίνες από υπέρβαρα άτομα οδηγεί σε μείωση του σωματικού βάρους και της περιμέτρου της μέσης περίπου 5% και κατά συνέπεια σε αλλαγή της κατανομής του σωματικού λίπους. Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό καθώς το σπλαχνικό λίπος συσχετίζεται με το μεταβολικό σύνδρομο (αυξημένα λιπίδια στο αίμα, κίνδυνος για σακχαρώδη διαβήτη, αυξημένη αρτηριακή πίεση, αυξημένο ουρικό οξύ).

Καταλαβαίνουμε λοιπόν πως η καθημερινή κατανάλωση πράσινου τσαγιού είναι πολύτιμη για την υγεία μας. 2 φλιτζάνια πράσινο τσάι την ημέρα θωρακίζουν τον οργανισμό μας και μπορούν αντικαταστήσουν ιδανικά τον καφέ!

ΜΥΣΤΙΚΑ ΓΙΑ ΝΑ ΑΠΟΛΑΥΣΕΤΕ ΤΟ ΤΕΛΕΙΟ ΠΡΑΣΙΝΟ ΤΣΑΙ!

Για να έχετε ένα εύγεστο ρόφημα καλό είναι να προσέξετε μερικούς απλούς κανόνες:

  • Αγοράστε τσάι καλής ποιότητας και με όσο το δυνατό ολόκληρα φύλλα γιατί διαφορετικά όσο πιο θρυμματισμένα είναι τόσο περισσότερες τανίνες θα απελευθερωθούν στο βραστό νερό και η γεύση του θα είναι στυφή.
  • Ξεπλύνετε την τσαγιέρα με ζεστό νερό πριν τη χρησιμοποιήσετε, έτσι ώστε να βοηθήσετε το τσάι να απελευθερώσει καλύτερα τα αρώματα του
  • Προτιμήστε τσαγιέρα από πορσελάνη
  • Υπολογίστε μια κουταλιά τσάι για κάθε φλιτζάνι και 1 επιπλέον για την τσαγιέρα
  • Χρησιμοποιήστε νερό που μόλις είχε αρχίσει να βράζει και αφήστε το τσάι για 3-5 λεπτά. Μην το αφήσετε περισσότερο χρόνο γιατί θα απελευθερώσει μεγάλη ποσότητα τανινών και θα πικρίσει.


Αθηνά Μωραΐτη Χατζηθάνου
Κλινική Διαιτολόγος-Διατροφολόγος, M.Sc.

www.metavolizo.gr

 
Joomla SEO powered by JoomSEF

Τελευταία Νέα

Newsletter



Eγγραφείτε στο newsletter