Web
Analytics
Το στρες, η σπονδυλική σας στήλη, η υγεία σας: Η άποψη ενός χειροπράκτη - Ο Δρόμος για την Θεραπεία

Το στρες, η σπονδυλική σας στήλη, η υγεία σας: Η άποψη ενός χειροπράκτη

Πολλή προσοχή έχει δοθεί τελευταία στο θέμα του στρες /άγχους. Συζητιέται στην τηλεόραση, στο ραδιόφωνο, στις εφημερίδες και στα περιοδικά. Κάθε εν ζωή επαγγελματίας της υγείας γνωρίζει τα αρνητικά αποτελέσματα του άγχους στην υγεία. Αλλά τι είναι το άγχος και τι μπορούμε να κάνουμε γι' αυτό;

Θα ήθελα να καταθέσω μια ελαφρώς διαφορετική άποψη επί του θέματος. Η γνώμη μου είναι ότι το άγχος δεν είναι το πρόβλημα. Στην πραγματικότητα, μια ορισμένη δόση άγχους είναι απαραίτητη κιόλας για τη ζωή μας.

Ναι, σωστά διαβάσατε. Το άγχος είναι η απάντηση του σώματος σε οποιαδήποτε απαίτηση.

Όταν κάτι ζητιέται από το σώμα, προκύπτει μια φυσιολογική αντίδραση η οποία περιλαμβάνει:

  • αύξηση της αρτηριακής πίεσης
  • αύξηση της θερμοκρασίας και του ρυθμού της αναπνοής.
  • αύξηση της εφίδρωσης.
  • αύξηση της μυϊκής έντασης.
  • μείωση της πέψης.
  • μείωση της λειτουργίας του ανοσοποιητικού συστήματος.

Η αντίδραση αυτή αποκαλείται «πολέμησε ή βάλε το στα πόδια».* Μοιάζει με ένα «κόκκινο συναγερμό». Όσο ασφαλέστεροι νιώθουμε σε μια περίπτωση, τόσο λιγότερο αντιδρούμε. Όσο περισσότερο νιώθουμε πως απειλούμαστε, τόσο εντονότερη είναι η αντίδρασή μας. Πρέπει να ληφθεί μια απόφαση ως απάντηση στην πρόκληση (πολέμησε) ή ως αποχώρηση (βάλε το στα πόδια). Σε σύντομο διάστημα μετά από αυτή την απόφαση, για απάντηση ή αποχώρηση, ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ η φυσιολογία μας να επανέλθει πλήρως σε κατάσταση ηρεμίας.

Η οποιαδήποτε αλλαγή στο περιβάλλον μας είναι μια δυνητική πηγή άγχους. Η βαρύτητα, το περπάτημα, η κατανάλωση ενός γεύματος, η γνωριμία με ένα νέο πρόσωπο, ακόμα και ο έρωτας, μπορούν να θεωρηθούν πηγές άγχους. Οι κλασικές του είδους είναι η εργασία, η οικογένεια και τα οικονομικά και συνδέονται στενότερα με αισθήματα ανασφάλειας και φόβου. Για τη βέλτιστη υγεία απαιτείται από μέρους μας ικανότητά να προσαρμοζόμαστε με επιτυχία και, αντίστοιχα, να επαναφέρουμε τη φυσιολογία μας σε κατάσταση ηρεμίας.

Το άγχος αρχίζει να προκαλεί προβλήματα υγείας όταν αποτυγχάνουμε να επανέλθουμε σε κατάσταση ηρεμίας μετά από την επίδραση της αγχογόνου πηγής και οι αντιδράσεις του τύπου «πολέμησε ή βάλε το στα πόδια» λειτουργούν σωρευτικά.

Το πρόβλημα είναι ότι αυτές οι αντιδράσεις είναι σχεδιασμένες για να λειτουργούν μόνο πρόσκαιρα, αλλά το συσσωρευμένο άγχος μπορεί με την πάροδο του χρόνου να τις μεταβάλει σε μια εικονικά συνεχή κατάσταση, οδηγώντας σε εξάντληση τα συστήματα του οργανισμού και προκαλώντας συμπτώματα και, τελικά, ασθένεια.

Όταν η αντίδραση «πολέμησε ή βάλε το στα πόδια» γίνεται μόνιμη κατάσταση, αρχίζουμε να αντιδρούμε αμυντικά στις περισσότερες περιστάσεις στη ζωή, αισθανόμαστε συνέχεια κουρασμένοι χωρίς προφανή λόγο και αρχίζουμε να έχουμε ενοχλητικά συμπτώματα όπως πόνο στην πλάτη, στο λαιμό ή πονοκέφαλο. Είναι δυνατό να παραμείνουμε σε αυτή την κατάσταση και όσο κοιμόμαστε, με αποτέλεσμα να ξυπνάμε τόσο κουρασμένοι όσο ήμαστε όταν ξαπλώσαμε. Σας θυμίζει κάτι αυτό;

Αυτός που κυρίως ελέγχει τις αντιδράσεις του τύπου «πολέμησε ή βάλε το στα πόδια» είναι το κεντρικό νευρικό σύστημα, το οποίο συναποτελούν ο εγκέφαλος και η σπονδυλική στήλη. Η σπονδυλική στήλη λειτουργεί σαν ένα πίνακας ελέγχου ή μια τράπεζα μνήμης για τις αντιδράσεις άγχους από το σώμα. Γι' αυτό το άγχος καταλήγει να εκδηλώνεται ως ένταση γύρω από την πλάτη και το λαιμό μας. Κάθε κύτταρο στο σώμα μας έχει μια νευρική απόληξη που συνδέεται με τη σπονδυλική μας στήλη. Αυτό το γεγονός επιτρέπει τη συνεχή επικοινωνία του μυαλού με το σώμα.

Το ενδιαφέρον είναι ότι το άγχος μπορεί να προκληθεί εσωτερικά από τις σκέψεις μας και το πώς αισθανόμαστε για ό,τι συμβαίνει. Οι σκέψεις και τα αισθήματα επηρεάζονται καθοριστικά από τις πεποιθήσεις μας, οι οποίες με τη σειρά τους προκύπτουν από τον τρόπο που μεγαλώσαμε και την κουλτούρα μας. Οι σκέψεις, τα αισθήματα και οι αναμνήσεις αγνοούνταν κατά παράδοση από την ιατρική επειδή δεν έχουν φυσική υπόσταση ούτε εντοπίζονται στο σώμα. Στην επιστήμη αντιμετωπίζονται ως «μη τοπικά» ή μεταφυσικά φαινόμενα. Μπορούν ωστόσο να προκαλέσουν ισχυρές φυσιολογικές αντιδράσεις εκ μέρους του σώματος. Θυμηθείτε ένα αγχογόνο συμβάν στη ζωή σας ή κάποιον που σας έκανε να θυμώσετε και όλο το σώμα σας μπορεί να «τσιτώσει». Η σύγχρονη επιστήμη μας αποδεικνύει πια ότι οι σκέψεις και τα συναισθήματα αντιπροσωπεύονται από διαφορετικές συχνότητες στις οποίες δονείται το κεντρικό νευρικό σύστημα. Η συχνότητα των δονήσεών του ελέγχεται μέσω αδιόρατων αλλαγών στη στάση της σπονδυλικής στήλης. Γι' αυτό οι διάφορες συναισθηματικές καταστάσεις σχετίζονται με συγκεκριμένες στάσεις του σώματος. Ένα καταθλιπτικό άτομο, για παράδειγμα, θα γέρνει προς τα μπρος. Χωρίς την αλλαγή στάσης θα ήταν δύσκολο να βιωθεί το συναίσθημα.

Μια ειδική χειροπρακτική τεχνική, που αποκαλείται Σπονδυλική Ανάλυση Network (Reorganizational Healing), έχει αναπτυχθεί προκειμένου να απελευθερωθούν οι αντιδράσεις του τύπου «πολέμησε ή βάλε το στα πόδια», με την εφαρμογή απαλών ρυθμίσεων σε συγκεκριμένα σημεία κατά μήκος της σπονδυλικής στήλης μέσω της χρήσης των χεριών. Επιτρέπεται έτσι στο νευρικό σύστημα να αναλάβει από προηγούμενες συσσωρεύσεις αγχογόνων παραγόντων και το άτομο αρχίζει να αισθάνεται υγιές και να βιώνει ένα αίσθημα ευφορίας αντί για συνεχή κατάσταση φυσιολογικής και διανοητικής άμυνας.

Η έρευνα γύρω από τη Σπονδυλική Ανάλυση Network (Reorganizational Healing) έχει καταγράψει βελτίωση σε πολλές πτυχές της φυσιολογικής και διανοητικής λειτουργίας, από τη στάση του σώματος και τη λειτουργία της σπονδυλικής στήλης μέχρι τη διάθεση και την ικανότητα αυτοσυγκέντρωσης.

 

*Στα Αγγλικά «fght or fight», ή πληρέστερα «fght or fight or freeze », που θα μπορούσε να αποδοθεί ως «μάχη ή υποχώρηση ή πάγωμα / ακινητοποίηση».

 

Πηγή: Holistic Life

Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(0 ψήφοι)

Κολύμβηση

Video

O Δρόμος για την Θεραπεία αποτελεί το site στον χώρο της υγείας, που απευθύνεται σε ασθενείς, ενημερώνοντάς τους για θέματα κλασικής ιατρικής αλλά και εναλλακτικών θεραπειών.

Η ιστοσελίδα περιέχει πληροφορίες και άρθρα, με σκοπό την ενημέρωση και μόνο. Στην περίπτωση που θέλετε να εφαρμόσετε μία θεραπεία που αναγράφεται στο dromostherapeia.gr, επιβάλλεται να συμβουλευτείτε τον γιατρό σας. Η πληροφόρηση που δίνεται εδώ δεν είναι, δεν μπορεί και δεν πρέπει να χρησιμοποιείται σαν βάση για διάγνωση ή επιλογή θεραπείας.
Ο dromostherapeia.gr δεν φέρει καμία ευθύνη για τυχόν λάθη ή παραλείψεις ή οποιοδήποτε πρόβλημα προκύψει που να έχει σχέση με υλικό που περιλαμβάνεται σ’ αυτήν.