Web
Analytics
Άσκηση: Ακόμα και λίγη, κάνει τη διαφορά - Ο Δρόμος για την Θεραπεία

Άσκηση: Ακόμα και λίγη, κάνει τη διαφορά

23 Αυγ 2011
Είναι γνωστό ότι η συχνή άσκηση έχει μέγιστα οφέλη στην σωματική, αλλά και στην ψυχική μας υγεία. Οι ειδικοί μάλιστα, συνιστούν τουλάχιστον τρεις ώρες συνολικής άσκησης εβδομαδιαίως.
Είναι γνωστό ότι η συχνή άσκηση έχει μέγιστα οφέλη στην σωματική, αλλά και στην ψυχική μας υγεία. Οι ειδικοί μάλιστα, συνιστούν τουλάχιστον τρεις ώρες συνολικής άσκησης εβδομαδιαίως. Για κάποιον όμως που δεν έχει την καλύτερη δυνατή σχέση με την γυμναστική, κάτι τέτοιο φαντάζει ως άθλος. Τα καλά νέα είναι ότι, σύμφωνα με νέα έρευνα, η παραπάνω συχνότητα δεν είναι απολύτως απαραίτητη για να έχει κανείς οφέλη στην υγεία. Ακόμα και η ελάχιστη δυνατή άσκηση – οι μισές ώρες από τις παραπάνω – είναι αρκετή για να βελτιώσει την καρδιακή λειτουργία και να προστατέψει την καρδιά.
Η μελέτη αποτελεί ανάλυση 33 προηγούμενων ερευνών, οι οποίες εξέταζαν την σχέση μεταξύ άσκησης και καρδιακής υγείας. Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι οι συμμετέχοντες που ασκούνταν με την συνιστώμενη εβδομαδιαία συχνότητα (150 λεπτά άσκησης), είχαν 14% λιγότερες πιθανότητες να εμφανίσουν καρδιακή νόσο από αυτούς που έκαναν καθιστική ζωή.

Όπως ήταν αναμενόμενο, όσοι ασκούνταν στην διπλάσια συχνότητα εβδομαδιαίως (300 λεπτά) είχαν 20% μείωση στην εμφάνιση καρδιακών νόσων, ενώ όσοι ασκούνταν 750 λεπτά είχαν 25% λιγότερες πιθανότητες.

Οι ερευνητές επίσης διαπίστωσαν ότι ακόμα και η ελάχιστη δυνατή άσκηση σε εβδομαδιαία βάση (75 λεπτά), η οποία αντιστοιχεί σε 15 λεπτά περπάτημα την ημέρα, είχε σημαντικά οφέλη για την καρδιά. Συγκεκριμένα, όσοι ασκούνταν με την παραπάνω συχνότητα είχαν 14% λιγότερο ρίσκο καρδιακών νόσων. Αν και οι ερευνητές γνωρίζουν χρόνια τώρα ότι η σωματική άσκηση έχει σημαντικά οφέλη στην υγεία της καρδιάς, μέχρι σήμερα καμία μελέτη δεν είχε προσδιορίσει ποσοτικά πόση άσκηση είναι απαραίτητη.

Τα αποτελέσματα είναι ιδιαιτέρως ενθαρρυντικά για όσους έχουν πιεσμένο ωράριο και δεν βρίσκουν αρκετό χρόνο για να γυμναστούν. «Αν δεν κάνετε τίποτα, κάντε κάτι», λέει ο Μπάρυ Φράνκλιν, εκπρόσωπος της Αμερικάνικης Καρδιολογικής Εταιρείας και συνεχίζει: «Και αν ήδη κάνετε κάτι, π.χ. 10 με 15 λεπτά περπάτημα δύο με τρεις φορές την εβδομάδα, κάντε κάτι παραπάνω».

 

Από: Times


Πηγήwww.in2life.gr

Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(0 ψήφοι)
.

Κολύμβηση

Video

O Δρόμος για την Θεραπεία αποτελεί το site στον χώρο της υγείας, που απευθύνεται σε ασθενείς, ενημερώνοντάς τους για θέματα κλασικής ιατρικής αλλά και εναλλακτικών θεραπειών.

Η ιστοσελίδα περιέχει πληροφορίες και άρθρα, με σκοπό την ενημέρωση και μόνο. Στην περίπτωση που θέλετε να εφαρμόσετε μία θεραπεία που αναγράφεται στο dromostherapeia.gr, επιβάλλεται να συμβουλευτείτε τον γιατρό σας. Η πληροφόρηση που δίνεται εδώ δεν είναι, δεν μπορεί και δεν πρέπει να χρησιμοποιείται σαν βάση για διάγνωση ή επιλογή θεραπείας.
Ο dromostherapeia.gr δεν φέρει καμία ευθύνη για τυχόν λάθη ή παραλείψεις ή οποιοδήποτε πρόβλημα προκύψει που να έχει σχέση με υλικό που περιλαμβάνεται σ’ αυτήν.