Web
Analytics
Mαλλιά: προβλήματα υγείας και συμβουλές - Ο Δρόμος για την Θεραπεία

Mαλλιά: προβλήματα υγείας και συμβουλές

30 Ιαν 2012

«Τον τελευταίο καιρό έχω παρατηρήσει αισθητή αραίωση των μαλλιών μου στο μπροστινό μέρος του κεφαλιού.

Μάλιστα, δύο θείοι μου (αδέλφια της μάνας μου) τυχαίνει και αυτοί να έχουν αραιά μαλλιά από σχετικά μικρή ηλικία (ειδικά ο ένας πριν από τα 25). Είμαι 23 χρόνων και αυτό το θέμα με απασχολεί πάρα πολύ. Μήπως φταίνε τα γονίδια; Μήπως φταίνε κι άλλα πράγματα;» ρωτάει ο αναγνώστης μας Πέτρος Κανελλόπουλος.

Το πρόβλημά του απασχολεί όλο και περισσότερους νέους άνδρες αλλά και γυναίκες τελευταία. Η εποχική τριχόπτωση είναι φυσιολογική, γι' αυτό περνά συνήθως απαρατήρητη. Εάν όμως επιμείνει και γίνει μόνιμη κατάσταση, πρέπει να την αντιμετωπίσουμε έγκαιρα και αποτελεσματικά.

Οι αιτίες που την προκαλούν είναι πολλές: η κακή διατροφή σε συνδυασμό με το στρες, οι συχνές βαφές ή οι ορμονικές διαταραχές επηρεάζουν την υγεία των μαλλιών. Με μερικές απλές αλλαγές στον τρόπο ζωής μας και αναγνωρίζοντας τα προβλήματα υγείας που τα ταλαιπωρούν μπορούμε να αντιμετωπίσουμε την τριχόπτωση και να δώσουμε στα μαλλιά μας τη χαμένη δύναμη και λάμψη τους.

Συχνά τα μαλλιά μας μπορεί να μας αποκαλύψουν διάφορα προβλήματα υγείας

  • Αν χάνουμε πολλές τρίχες, καλό είναι να ελέγξουμε τον θυρεοειδή αδένα μας. Επίσης, αυτό δείχνει ότι η διατροφή μας δεν είναι πλήρης και δεν παίρνουμε αρκετές βιταμίνες και μέταλλα.
  • Ενδεχομένως ο οργανισμός μας να έχει κάποιες διατροφικές ελλείψεις αν παρουσιάζουν ψαλίδα ή θαμπάδα.
  • Αν είναι εύθραυστα, ένας έλεγχος της λειτουργίας του πεπτικού συστήματος και ειδικότερα των εντέρων είναι απαραίτητος.
  • Αν τα μαλλιά μας μεγαλώνουν πολύ αργά, τότε το νευρικό μας σύστημα είναι πολύ αδύναμο.
  • Αν αρχίσουμε να έχουμε γκρίζες τρίχες πολύ νωρίς, καλό είναι να ελέγγξουμε την καρδιά και το πάγκρεας. Ενας άλλος λόγος μπορεί να είναι κάποια ορμονική δυσλειτουργία.
  • Αν έχουμε μεμονωμένες τούφες με γκρίζες τρίχες, αυτό θα μπορούσε να υποδηλώνει γενετική ανωμαλία.
  • Τα γκρίζα μαλλιά σε νεαρή ηλικία θα μπορούσε να οφείλονται σε διατροφή υψηλή σε αλάτι, σε διαβήτη, άγχος, συνεχή κόπωση, έλλειψη ενζύμων, ορμονικές διαταραχές ή σε κακή κυκλοφορία του αίματος.
  • Αν χάσουμε υπερβολικά πολλές τρίχες σε σύντομο χρονικό διάστημα, μπορεί και μέσα σε μια νύχτα, αυτό οφείλεται σε μεγάλη αναστάτωση (απώλεια συγγενικών προσώπων κ.λπ.)
  • Αν χάνουμε μαλλιά κοντά στο μέτωπο για τις γυναίκες είναι ένδειξη έναρξης της εμμηνόπαυσης ή κάποιας ορμονικής δυσλειτουργίας.
  • Αν τα μαλλιά μας ήταν ανοιχτόχρωμα και αρχίζουν να σκουραίνουν έντονα, καλό είναι να ελέγξουμε τη λειτουργία του συκωτιού και τη χοληδόχο κύστη μας.
  • Αν τα μαλλιά μας σκουραίνουν μόνο στις ρίζες (εφόσον δεν τους έχουμε αλλάξει χρώμα), αυτό θα μπορούσε να οφείλεται σε ασθένεια του δέρματος της κεφαλής.
  • Αιτία φαλάκρας θα μπορούσε να είναι επίσης η αναιμία ή οι ρευματισμοί.
  • Αν έχουμε πιτυρίδα, καλό είναι να περιορίσουμε την κατανάλωση ζάχαρης, καφέ, γαλακτοκομικών προϊόντων και κυρίως αλατιού.

Συμβουλές διατροφής για πλούσια χαίτη!

Ποιο είναι το πρόβλημά σας; Βρείτε τη λύση του στο πιάτο σας...

  • Θαμπά και εύθραυστα: πιθανόν ο οργανισμός να χρειάζεται ενίσχυση με ω3, ω6 και ω9 λιπαρά οξέα, τα οποία υπάρχουν στο ωμό ελαιόλαδο, στα καρύδια, στους ηλιόσπορους και στα λιπαρά ψάρια.
  • Πρόωρο γκριζάρισμα: εκτός από το άγχος, το οποίο σε πρόσφατη έρευνα οι επιστήμονες εξακολουθούν να ενοχοποιούν για το γκριζάρισμα των μαλλιών, ίσως μας λείπει χαλκός και θείο. Τα δύο αυτά μεταλλικά ιχνοστοιχεία μπορούμε να τα πάρουμε τρώγοντας ηλιόσπορους, φιστίκια κάσιους, αμύγδαλα, πλιγούρι, οστρακοειδή.
  • Πέφτουν: η έλλειψη αμινοξέων καθώς και σιδήρου και ψευδαργύρου μπορεί να συμβάλει στη δημιουργία ή την επιδείνωση μιας τέτοιας κατάστασης. Η διατροφή μας μπορεί να περιλαμβάνει περισσότερα όσπρια, ανάλατες ελιές, αβγά, ψάρια. Αν η τριχόπτωση διαρκεί -έχοντας σταθερό ρυθμό- ή τα μαλλιά δεν μακραίνουν γρήγορα, ίσως μας λείπουν σίδηρος, πυρίτιο, ασβέστιο, μαγνήσιο και πρωτεΐνες. Τα περιέχουν οι ξηροί καρποί, τα δημητριακά ολικής άλεσης, οι σπόροι, το γιαούρτι, το κεφίρ. Επίσης, η έλλειψη της βιταμίνης Α διακόπτει την ανάπτυξη της τρίχας. Θα τη βρούμε στα λιπαρά ψάρια, στο γάλα, στα πράσινα φυλλώδη λαχανικά, στο καρότο, το βερίκοκο και στα ροδάκινα. Επιπλέον, προσθέτουμε τη βιοτίνη (σύμπλεγμα βιταμινών Β), που βοηθά στην παραγωγή κερατίνης, ενώ φέρεται να παίζει ρόλο στην πρόληψη της τριχόπτωσης αλλά και στην παραγωγή νέων τριχών. Την περιέχουν η μαγιά μπίρας, τα δημητριακά ολικής άλεσης, το ρύζι, το γάλα.

Γερά από τη ρίζα!

Εκτός από τις αλλαγές που πρέπει να κάνουμε στη διατροφή μας, για να σώσουμε τα μαλλιά μας καλό είναι να:

  1. Περιορίσουμε την αγχώδη συμπεριφορά μας.
  2. Χρησιμοποιούμε λιγότερα προϊόντα styling που κάνουν τα μαλλιά μας να πετρώνουν και να χάνουν τα φυσικά έλαιά τους.
  3. Επίσης, πρέπει να ξέρουμε ότι μια σφιχτή κοτσίδα και το καπέλο προκαλούν τραυματισμούς στους θυλάκους της τρίχας.
  4. Ακόμα και το βούρτσισμα των μαλλιών πρέπει να γίνεται χωρίς υπερβολές. Δεν χρειάζεται να τραβάμε τα μαλλιά μας καθώς τα χτενίζουμε, γιατί τα φθείρουμε και ασκούμε πίεση στις ρίζες τους. Πρέπει να γνωρίζουμε επίσης ότι τα πολύ μακριά μαλλιά προσθέτουν βάρος και πίεση στις ρίζες, με αποτέλεσμα οι τρίχες σιγά σιγά να αποδυναμώνονται και σταδιακά να πέφτουν. Μια επίσκεψη στο κομμωτήριο κάθε τρεις μήνες θα λύσει το πρόβλημα.
  5. Τα ακατάλληλα προϊόντα περιποίησης δημιουργούν προβλήματα στην υγεία και την εμφάνισή τους. Γι' αυτό μπορούμε να μην αγοράσουμε το πανάκριβο αλλά να επιλέξουμε το καλύτερο σε ποιότητα προϊόν στην καλύτερη τιμή.
  6. Δεν χρειάζεται να λούζουμε τα μαλλιά μας κάθε μέρα. Το συχνό λούσιμο μπορεί να φθείρει τη φυσική δομή της τρίχας.
  7. Χρησιμοποιούμε με μέτρο το στέγνωμα με σεσουάρ και για λίγη ώρα επιλέγοντας τη μεσαία θερμοκρασία αέρα, όχι την πιο ζεστή.
  8. Δεν τρίβουμε τα μαλλιά μας με την πετσέτα μέχρι ξεριζώματός τους για να τα στεγνώσουμε αλλά με απαλές κινήσεις σαν να ταμπονάρουμε.
  9. Λέμε όχι στα εξτένσιον. Σε μελέτη που δημοσιεύεται στη «Βρετανική Επιθεώρηση Δερματολογίας» αναφέρουν ότι η κακή χρήση εξτένσιον μπορεί να οδηγήσει στην τριχόπτωση και τελικά στη φαλάκρα! Οπως γράφουν δερματολόγοι από τα Πανεπιστήμια του Μαϊάμι και της Μπολόνια, το πρόβλημα είναι το τράβηγμα των θυλάκων από το βάρος των εξτένσιον, που έχει ως συνέπεια να αναπτύσσεται φλεγμονή και να πέφτουν τα μαλλιά. Η διαταραχή αυτή αποκαλείται αλωπεκία από έλξη και το επακόλουθό της είναι να απομένουν πολλές γυναίκες με μόνιμα φαλακρά τμήματα στο κεφάλι τους, διότι οι βλάβες στους θυλάκους είναι μη αναστρέψιμες. Το χειρότερο είναι πως δεν χρειάζεται να φορέσει επί καιρό μια γυναίκα τα εξτένσιον για να παρουσιάσει αυτό το πρόβλημα. Οι ερευνητές λένε πως μία εβδομάδα αρκεί για να γίνει η ζημιά, εάν τα εξτένσιον τοποθετηθούν με λάθος τρόπο.

ΣΟΦΙΑ ΔΙΓΕΝΗ-ΚΟΛΙΟΤΑΣΗ

 

Πηγή: www.espressonews.gr 

Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(0 ψήφοι)
.

Κολύμβηση

Video

O Δρόμος για την Θεραπεία αποτελεί το site στον χώρο της υγείας, που απευθύνεται σε ασθενείς, ενημερώνοντάς τους για θέματα κλασικής ιατρικής αλλά και εναλλακτικών θεραπειών.

Η ιστοσελίδα περιέχει πληροφορίες και άρθρα, με σκοπό την ενημέρωση και μόνο. Στην περίπτωση που θέλετε να εφαρμόσετε μία θεραπεία που αναγράφεται στο dromostherapeia.gr, επιβάλλεται να συμβουλευτείτε τον γιατρό σας. Η πληροφόρηση που δίνεται εδώ δεν είναι, δεν μπορεί και δεν πρέπει να χρησιμοποιείται σαν βάση για διάγνωση ή επιλογή θεραπείας.
Ο dromostherapeia.gr δεν φέρει καμία ευθύνη για τυχόν λάθη ή παραλείψεις ή οποιοδήποτε πρόβλημα προκύψει που να έχει σχέση με υλικό που περιλαμβάνεται σ’ αυτήν.