Web
Analytics
Ωμή δύναμη: Τα μυστικά της Φυσικής Τροφής - Ο Δρόμος για την Θεραπεία

Ωμή δύναμη: Τα μυστικά της Φυσικής Τροφής

Από: Κυριακάτικη Ελευθεροτυπία

 

Αν η χορτοφαγία είναι ηθική στάση ζωής απέναντι στα ζώα, η ωμοφαγία είναι ηθική στάση απέναντι στον ίδιο μας τον εαυτό, λένε οι οπαδοί της. Ακριβώς απέναντι από την κρεοφαγία και λίγο πιο πέρα από τη χορτοφαγία βρίσκεται η ωμοφαγία. Καρποί, λαχανικά και φρούτα, αυτούσια και άψητα. Για πολλούς είναι απλώς η καθημερινή τους διατροφή, για άλλους ένας άψητος εφιάλτης!

 

 

Γνώρισα την Ιριδα το 1994 στην Γερμανία. Ηταν μια ξανθιά ψηλόλιγνη, αέρινη ύπαρξη, τόσο καθαρή, που νόμιζες ότι μπορείς να δεις μέσα της! Η Ιρις ήταν η πρώτη ωμοφάγος που γνώρισα στη ζωή μου και η πρώτη που μου έμαθε μερικά πράγματα γι' αυτό το είδος της διατροφής. Τότε μου είχε φανεί τουλάχιστον αδύνατον - για να μην πω κάτι πιο ακραίο! Να τρώω μόνο καρπούς, φύτρες, λαχανικά, κι όλα άψητα; Αδιανόητο, τρελό.

Τώρα, το 2011, που βλέπω πλέον ότι η ωμοφαγία γίνεται και στην Ελλάδα (με τρελά γρήγορους ρυθμούς, μάλιστα) από τρεντ, μόδα - κι από μόδα οδεύει στο να ανακηρυχθεί διατροφή του μέλλοντος, είπα κι εγώ να γνωρίσω και μερικούς Ελληνες ωμοφάγους, οι οποίοι δεν είναι ακόμη πολλοί, για να λέμε την αλήθεια, αλλά γίνονται όλο και περισσότεροι. Να σας συστήσω τον Δημήτρη Νικολάίδη από το Ηράκλειο της Κρήτης, ο οποίος κάθε χρόνο κατά τη διάρκεια του ελληνικού χειμώνα ζει στην Ταϊλάνδη, και είναι ωμοφάγος, ωμοφαγικός σεφ και συγγραφέας, αλλά και τη Φλώρα Παπαδοπούλου, επίσης ωμοφάγο, ωμοφαγική σεφ, καθώς και συγγραφέα του πρώτου και μοναδικού ελληνικού βιβλίου περί ωμοφαγίας. Ενός βιβλίου «Βίβλου» για τη χορτοφαγική ωμοφαγία.

Ας εξηγήσουμε όμως πρώτα τι εστί ωμοφαγία, προς αποφυγήν παρεξηγήσεων. Ο Δημήτρης Νικολαΐδης, ο οποίος μάλιστα δηλώνει «ιδεολογικός χορτοφάγος», όπως μου τονίζει, και «διατροφικός ακτιβιστής» τα τελευταία 21 χρόνια, είναι ωμοφάγος εδώ και 3 χρόνια. «Χορτοφαγική ωμοφαγία ονομάζουμε τη "ζωντανή" διατροφή, χωρίς θερμική επεξεργασία (ψήσιμο) και χωρίς χημικά επεξεργασμένες τροφές (μεταλλαγμένες, με συντηρητικά, ραφιναρισμένες, πρόσθετα ή κάθε είδους άλλη τεχνική αλλοίωσης). Η ωμοφαγία είναι μια ζωντανή και αλκαλική διατροφή γεμάτη ένζυμα, που αποτοξινώνει ταυτόχρονα το σώμα, αφού περιλαμβάνει όλα τα σύνθετα αυτά στοιχεία που συμβάλλουν στο μεταβολισμό και την πέψη της τροφής. Αντίθετα, οι επεξεργασμένες και ψημένες τροφές δεν περιέχουν ζωντανά συστατικά, αφού, όταν η τροφή εκτεθεί σε θερμοκρασία άνω των 46 βαθμών, τα ένζυμα καταστρέφονται ολοσχερώς. Το ίδιο και τα θρεπτικά στοιχεία, τα οποία είτε καταστρέφονται μερικώς ή τελείως είτε αλλοιώνονται και μετατρέπονται σε επιβλαβή όξινα για τον οργανισμό στοιχεία, τα οποία θα μείνουν στο σώμα επιβαρύνοντας το για χρόνια και μετατρέποντας το σε ένα ζωντανό νεκροταφείο με επιβλαβή βακτηρίδια, υπεύθυνα για το σύνολο των ασθενειών» με βομβαρδίζει ο Δημήτρης και... ένα σοκ το παθαίνω. Μου λέει πολλά περισσότερα για αποτοξινώσεις και καθαρισμούς, για κούραση και οκνηρία που προκαλεί η κρεοφαγία και τα ψημένα φαγητά και φτάνει να μου εξηγήσει ότι η ωμοφαγία είναι και οικονομικός τρόπος να τρέφεσαι, αφού χρειάζεσαι μόνο το 1/3 σε ποσότητα ωμής τροφής σε σχέση με τις ψημένες και επεξεργασμένες. Κι αυτό γιατί η άψητη ζωντανή τροφή διατηρεί άθικτα τα θρεπτικά της συστατικά.

Από την άλλη, η Φλώρα Παπαδοπούλου, επίσης ωμοφάγος επί σειρά ετών, μου λέει ότι η συγκεκριμένη διατροφή τη βοήθησε να ξεπεράσει χρόνια προβλήματα υγείας, όπως η ημικρανία και η περιοδοντίτιδα! Το ίδιο λέει κι ο Δημήτρης: «Επέλεξα την ωμοφαγία γιατί είδα βελτίωση σε διάφορα σωματικά προβλήματα, όπως πονοκέφαλοι, τροφικές αλλεργίες, ιγμορίτιδα, θέματα βάρους και πεπτικά προβλήματα που με ταλαιπωρούσαν επί χρόνια, αλλά και πνευματική ευεξία».

Η ωμοφαγία, μου λένε, είναι μια ηθική, «ζωντανή» διατροφή και μια ιδεολογική, ολιστική, πρακτική φιλοσοφία και στάση ζωής. «Γεμίζει το σώμα με αλκαλικά στοιχεία, χαρίζοντας του ηρεμία, ζωντάνια και φωτεινότητα, στοιχεία που βοηθούν σε έναν πιο πνευματικό τρόπο ζωής. Μια διατροφή γεμάτη τοξίνες επηρεάζει και τοξινώνει το νου και τα συναισθήματα με επιβλαβείς, για τον άνθρωπο, επιπτώσεις - όπως επιθετικότητα, κατάθλιψη, αρνητικότητα, λανθάνουσα σεξουαλικότητα κ.λπ.» μου εξηγεί ο Δημήτρης, και αρχίζω να τα καταλαβαίνω όλα. Να πού οφείλεται η φωτεινότητα της Ιριδας και να πού οφείλεται και η υπολανθάνουσα σεξουαλικότητα του μέσου Ελληνα: στην μπριζόλα! Και παρόλο που η ωμοφαγία ως πρακτική φαίνεται ουτοπική ως τρόπος ζωής, και οι δύο ωμοφάγοι που μιλάω μου λένε ότι το να τρέφεσαι ωμοφαγικά σε ποσοστό 75-80% είναι συνήθως αρκετό, ώστε να διατηρήσεις μια υγιή κοινωνική ζωή και ταυτόχρονα να απολαμβάνεις όλα τα οφέλη της ωμοφαγικής διατροφής. Και ποια είναι αυτά τα οφέλη;

«Εξαρτώνται συνήθως από τις προηγούμενες διατροφικές συνήθειες του ανθρώπου που γίνεται ωμοφάγος. Ατομα με μεγάλα ποσοστά τοξικότητας στο σώμα τους βλέπουν αμέσως τεράστιες αλλαγές. Με την αίσθηση του να τρως και να νιώθεις ελαφρύς, δίχως το λήθαργο του πρησμένου στομάχου, αλλά και με αυξημένη ενέργεια - έχεις εύκολο, ελαφρύ ύπνο, συναισθηματική ισορροπία, αισιοδοξία, απώλεια βάρους, ποτέ πια κρύωμα και ιγμορίτιδα, οι εξετάσεις αίματος πέφτουν στα επιθυμητά επίπεδα, αν δεν υπάρχει σοβαρό πρόβλημα, άμεσα αποτελέσματα σε δερματικά προβλήματα και ημικρανίες, όπως και σε αλλεργίες. Προσοχή, όμως. Η ωμοφαγία δεν θεραπεύει. Απλώς προσφέρει στο σώμα τα απαιτούμενα συστατικά για να θωρακίσει το ανοσοποιητικό του σύστημα και να αντιμετωπίσει κάθε λογής πρόβλημα» μου εξηγεί ο Δημήτρης και ομολογώ πως έχω σχεδόν πειστεί να τον ακολουθήσω. Εστω και για δοκιμή... Ομως, πόσο εύκολο θα είναι ν' αφήσω πίσω τις παλιές και σκληρά δοκιμασμένες διατροφικές συνήθειες 40 χρόνων; Μάλλον πολύ δύσκολο, αν είσαι κρεοφάγος. Η Φλώρα εξηγεί πως το μυστικό για να κρατήσεις μια ωμοψαγική διατροφή για πάντα είναι να ξεκινήσεις σταθερά ωμοφαγικά για ένα μεγάλο διάστημα, δίχως μεταπτώσεις. «Αυτό έχει ως συνέπεια το σώμα να αλλάξει ρυθμούς, να γίνει αρκετά αλκαλικό, να αποτοξινωθεί, έτσι ώστε να έχει την ευαισθησία να αντιδράσει σε τροφές που είναι ξένες προς αυτό» συμπληρώνει ο Δημήτρης.

Μέκκα της οργανωμένης ωμοφαγίας θεωρείται η δυτική Αμερική. Στην Αριζόνα και την Καλιφόρνια γίνονται διαρκώς σεμινάρια, εκδηλώσεις, retreats, με σχολές ωμοφαγικής διατροφής, κλινικές αποτοξίνωσης, αλλά και γκουρμέ συναντήσεις ωμοφαγικής κουζίνας. Σεμινάρια, όμως, ωμοφαγικής κουζίνας γίνονται με μεγάλη επιτυχία και στην Ελλάδα. Τα οργανώνει εδώ και χρόνια η Φλώρα Παπαδοπούλου, μαθαίνοντας στους συμμετέχοντες όλα όσα πρέπει να γνωρίζει όποιος θέλει να είναι ωμοφάγος και να «μαγειρεύει» ωμοφαγικά.

Σιγά τα λάχανα, θα σκεφτεί κανείς! Ή μάλλον, καλύτερα, ωμά τα λάχανα. Γιατί οι περισσότεροι από εμάς όταν σκέφτονται ωμοφαγία βλέπουν ωμά μαρούλια. Αμ' δε... Η γκάμα τροφών είναι τεράστια.
«Υπερτροφές όπως βλαστάρια, φύτρες όσπριων και διαφόρων άλλων καρπών που φτιάχνονται εύκολα στο σπίτι μας, ξηροί καρποί, χυμοί και smoothies, σιταρόχορτο για χυμό, λαχανικά, ρίζες, φρούτα, αλλά και προϊόντα ζυμώσεων, γεμάτα θετικά βακτήρια, που είναι ωφέλιμα για το παχύ έντερο, όπως τα ένζυμα Lactobacillus. Ζυμωμένες τροφές όπως το σουκρούτ, τυριά από καρπούς, ρετζουβελάκ, τσάι Μαντζουρίας (κομπούχα), πατέ φασολιών σόγιας (μίσο)... Στην ωμοφαγία ο φούρνος μας είναι ο αφυγραντήρας, ένα εργαλείο που αφυδατώνει τις τροφές χωρίς να τις καταστρέφει. Το τσουκάλι μας είναι το μούλτι και το μπλέντερ. Χρησιμοποιούμε αποχυμωτές ψυχρής πίεσης, που δεν καταστρέφουν τα ένζυμα, όπως οι συμβατικοί, και έχουν πληθώρα χρήσεων. Μουλιάζουμε τους ξηρούς καρπούς και διάφορους άλλους σπόρους για να ενεργοποιήσουμε τα ένζυμα, μαρινάρουμε τα λαχανικά με ωμές σάλτσες όπως η σάλτσα ταμάρι, χρησιμοποιούμε ψυχρής πίεσης λάδια, αλλά και άλλες τροφές, όπως η στέβια, το μόνο πραγματικά ακίνδυνο αλκαλικό γλυκαντικό, ωμό ταχίνι, σπόρους λιναριού, χαρουπόσκονη και άλλες υπέροχες αγνές τροφές από όλο τον κόσμο» κλείνει ο Δημήτρης.

Κι εγώ μπαίνω να δω τις φωτογραφίες, τόσο από τα δικά του πιάτα όσο και από κείνα της Φλώρας Παπαδοπούλου: ωμοφαγικά ψωμιά, κράκερς, burgers, πίτσες, τάρτες, τούρτες, κάθε λογής κέικ, γρανίτες παγωτά, μακαρονάδες και κρέπες συνθέτουν το καθημερινό διατροφικό μενού του ωμοφάγου, που φαίνεται ότι δεν έχει τίποτα να ζηλέψει σε γεύση και ποικιλία από εκείνα τα άλλα, τα ανθυγιεινά συμβατικά πιάτα που απολαμ¬βάνω εγώ κάθε μέρα...

 

Θα βρείτε τον Δημήτρη Νικολαΐδη στο http://rawvegangreece.bloaspot.com/ και τη Φλώρα Παπαδοπούλου στο www.omofagia.gr

 

 

ΚΕΙΜΕΝΟ: ΤΙΝΑ ΚΟΥΛΟΥΦΑΚΟΥ (Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.)

Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(0 ψήφοι)
.

Κολύμβηση

Video

O Δρόμος για την Θεραπεία αποτελεί το site στον χώρο της υγείας, που απευθύνεται σε ασθενείς, ενημερώνοντάς τους για θέματα κλασικής ιατρικής αλλά και εναλλακτικών θεραπειών.

Η ιστοσελίδα περιέχει πληροφορίες και άρθρα, με σκοπό την ενημέρωση και μόνο. Στην περίπτωση που θέλετε να εφαρμόσετε μία θεραπεία που αναγράφεται στο dromostherapeia.gr, επιβάλλεται να συμβουλευτείτε τον γιατρό σας. Η πληροφόρηση που δίνεται εδώ δεν είναι, δεν μπορεί και δεν πρέπει να χρησιμοποιείται σαν βάση για διάγνωση ή επιλογή θεραπείας.
Ο dromostherapeia.gr δεν φέρει καμία ευθύνη για τυχόν λάθη ή παραλείψεις ή οποιοδήποτε πρόβλημα προκύψει που να έχει σχέση με υλικό που περιλαμβάνεται σ’ αυτήν.