Web
Analytics
Ο λιναρόσπορος βελτιώνει την υγεία του εντέρου και αποτρέπει την παχυσαρκία - Ο Δρόμος για την Θεραπεία

Ο λιναρόσπορος βελτιώνει την υγεία του εντέρου και αποτρέπει την παχυσαρκία

Σε μια μελέτη που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό «American Journal of Physiology-Endocrinology and Metabolism», οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι οι φυτικές  ίνες του λιναρόσπορου μπορούν να βελτιώσουν την υγεία του εντέρου και να αποτρέψουν την παχυσαρκία.

Μια ομάδα ερευνητών από τη Δανία και τη Σουηδία εξέτασε τη δυνατότητα ζύμωσης των λιναρόσπορων και τον τρόπο με τον οποίο οι ίνες του λιναρόσπορου επηρεάζουν την μικροχλωρίδα του εντέρου.

Οι λιναρόσποροι είναι πλούσιοι σε φυτικές ίνες, που είναι σημαντικό στη διατήρηση της υγιούς μικροχλωρίδας του εντέρου καθώς χρησιμεύει ως τροφή για τα βακτήρια. Αυτό επιφέρει θετικές αλλαγές στο πεπτικό σύστημα, όπως η αύξηση των ωφέλιμων λιπαρών οξέων που μπορεί να μειώσουν την παραγωγή του λιπώδους ιστού στο σώμα και η ενίσχυση της ανοσολογικής λειτουργίας.

Η ερευνητική ομάδα μελέτησε τέσσερις ομάδες ποντικών με διαφορετική διατροφή η κάθε μία: μια τυπική διατροφή που περιέχει ίνες με βάση τη σόγια, μια διατροφή πλούσια σε λιπαρά χωρίς ίνες, μια διατροφή πλούσια σε λιπαρά που περιέχει 10 % δύσπεπτες ίνες κυτταρίνης και μια διατροφή πλούσια σε λιπαρά που περιέχει 10 % ίνες λιναρόσπορου. Στη συνέχεια, μέτρησαν την ποσότητα οξυγόνου που χρησιμοποίησαν τα ποντίκια, το διοξείδιο του άνθρακα που παράχθηκε, τα τρόφιμα και το νερό που καταναλώθηκαν και την κατανάλωση ενέργειας. Προς το τέλος του πειράματος μέτρησαν την ανοχή γλυκόζης στα ποντίκια. Μετά από 12 εβδομάδες, οι ερευνητές αξιολόγησαν το περιεχόμενο του εντέρου, τα βακτήρια και άλλα βιολογικά υλικά στο σάκο που αποτελεί την αρχή του παχέος εντέρου των ζώων.

Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι η ομάδα με τα πολλά λιπαρά είχε λιγότερα ωφέλιμα βακτήρια που συνδέονται με τη βελτίωση της μεταβολικής υγείας, ενώ η ομάδα με τα ευεργετικά λιπαρά οξέα είχε περισσότερα βακτήρια που σχετίζονται με την παχυσαρκία σε σύγκριση με τις άλλες ομάδες ποντικών. Τα επίπεδα των βακτηρίων στις ομάδες με τις δύσπεπτες ίνες κυτταρίνης και τον λιναρόσπορο ήταν σε υγιέστερα επίπεδα από ότι η ομάδα με την υψηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά.

Η ερευνητική ομάδα παρατήρησε επίσης ότι τα ποντίκια που έλαβαν λιναρόσπορο ήταν πιο σωματικά δραστήρια και είχαν μικρότερη αύξηση βάρους από τις άλλες ομάδες διατροφής με υψηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά. Επιπλέον, η ομάδα του λιναρόσπορου είχε επίσης καλύτερο έλεγχο σακχάρου στο αίμα και καλύτερα επίπεδα ωφέλιμων λιπαρών οξέων που ήταν συγκρίσιμα με την υγιή ομάδα ελέγχου. Αφού η ομάδα εξέτασε το περιεχόμενο των ζώων, διαπίστωσαν ότι τα βακτήρια παρουσιάζουν ίνες ζύμωσης από το παχύ στρώμα -που μοιάζει με κόλλα- του κελύφους του λιναρόσπορου. Αυτά τα βακτήρια που ζυμώνουν τις ίνες παράγουν περισσότερο ωφέλιμα λιπαρά οξέα.

Η ομάδα κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η συμπλήρωση με λιναρόσπορους μπορεί να βελτιώσει το μεταβολισμό, καθώς αυξάνει την κατανάλωση ενέργειας, μειώνει την αύξηση βάρους και βελτιώνει την ανοχή στη γλυκόζη.

Περισσότερα οφέλη του λιναρόσπορου για την υγεία

Λόγω της πλούσιας περιεκτικότητας των λιναρόσπορων σε ίνες, καταναλώνονται συνήθως για τη βελτίωση της πεπτικής υγείας ή την ανακούφιση της δυσκοιλιότητας.

Εκτός από τις ίνες, οι φυτοστερόλες και τα ωμέγα-3 μπορούν να αποτρέψουν την καρδιακή νόσο καθώς μειώνουν τα επίπεδα της ολικής χοληστερόλης στο αίμα και της λιποπρωτεϊνης χαμηλής πυκνότητας (LDL) ή "κακής" χοληστερόλης (LDL).

Επιπλέον, η λιγνάνη και άλλα φυτοοιστρογόνα που περιέχονται στον λιναρόσπορο μπορούν να μειώσουν τη φλεγμονή, συμβάλλοντας έτσι στη μείωση του κινδύνου ασθενειών όπως ο διαβήτης.

Οι λιναρόσποροι είναι διαθέσιμοι σε ολόκληρους σπόρους, αλεσμένοι και ως έλαιο. Μπορείτε να αλέσετε τους ολόκληρους σπόρους στο σπίτι χρησιμοποιώντας έναν μύλο καφέ ή ένα multi.

Ακολουθούν μερικές συμβουλές για το πώς μπορείτε να ενσωματώσετε τους λιναρόσπορους στη διατροφή σας:

Προσθέστε μια κουταλιά σούπας λιναρόσπορο στα δημητριακά σας το πρωί

Προσθέτετε έλαιο λιναρόσπορου στο dressing (σάλτσα) της σαλάτας ή πασπαλίστε τον αλεσμένο στη σαλάτα σας.

Ανακατέψτε αλεσμένο λιναρόσπορο σε χυμό με γιαούρτι

Βάλτε ένα κουταλάκι του γλυκού λιναρόσπορο σε μαγιονέζα ή μουστάρδα όταν φτιάχνετε ένα σάντουιτς.

Χρησιμοποιήστε αλεσμένο λιναρόσπορο όταν φτιάχνετε cookies, muffins, ψωμί και άλλα αρτοσκευάσματα, ακόμη και στο ρολό κιμά ή άλλα παρόμοια πιάτα.

Θυμηθείτε να πίνετε άφθονο νερό όταν καταναλώνετε λιναρόσπορο και άλλες πηγές φυτικών ινών.

 

 

Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(0 ψήφοι)
Συντακτική ομάδα

Από την Συντακτική Ομάδα του dromostherapeia.gr

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία: « Η έλλειψη ύπνου προκαλεί αρτηριακή νόσο

Κολύμβηση

Video

O Δρόμος για την Θεραπεία αποτελεί το site στον χώρο της υγείας, που απευθύνεται σε ασθενείς, ενημερώνοντάς τους για θέματα κλασικής ιατρικής αλλά και εναλλακτικών θεραπειών.

Η ιστοσελίδα περιέχει πληροφορίες και άρθρα, με σκοπό την ενημέρωση και μόνο. Στην περίπτωση που θέλετε να εφαρμόσετε μία θεραπεία που αναγράφεται στο dromostherapeia.gr, επιβάλλεται να συμβουλευτείτε τον γιατρό σας. Η πληροφόρηση που δίνεται εδώ δεν είναι, δεν μπορεί και δεν πρέπει να χρησιμοποιείται σαν βάση για διάγνωση ή επιλογή θεραπείας.
Ο dromostherapeia.gr δεν φέρει καμία ευθύνη για τυχόν λάθη ή παραλείψεις ή οποιοδήποτε πρόβλημα προκύψει που να έχει σχέση με υλικό που περιλαμβάνεται σ’ αυτήν.