Web
Analytics
Εποχιακή κατάθλιψη: Διατροφικές συμβουλές για την καταπολέμηση των συμπτωμάτων της - Ο Δρόμος για την Θεραπεία

Εποχιακή κατάθλιψη: Διατροφικές συμβουλές για την καταπολέμηση των συμπτωμάτων της

H εποχιακή κατάθλιψη χαρακτηρίζεται από αλλαγές στην ρουτίνα διατροφής και ύπνου, μειωμένα επίπεδα ενεργητικότητας και διάθεσης και εμφανίζεται συνήθως με τα πρώτα πρωτοβρόχια, δηλαδή κατά την έναρξη του φθινοπώρου. Εμφανίζεται στο 10 με 20% του συνολικού πληθυσμού και τα συμπτώματα της είναι περισσότερο έκδηλα στις γυναίκες.

Τα άτομα που πάσχουν από εποχιακή κατάθλιψη έχουν διαφορετικές διατροφικές συνήθειες αλλά και συνήθειες ύπνου το καλοκαίρι σε σχέση με το χειμώνα. Το χειμώνα έχουν την τάση να καταναλώνουν περισσότερους υδατάνθρακες και ζάχαρη σε σχέση με τους καλοκαιρινούς μήνες. Επίσης επιθυμούν περισσότερες ώρες ύπνου το χειμώνα σε σχέση με το καλοκαίρι. Εξ' αιτίας της μειωμένης κίνησης αλλά και της αυξημένης κατανάλωσης υδατανθράκων τα άτομα που πάσχουν από εποχιακή κατάθλιψη έχουν την τάση να αυξάνουν το βάρος τους το χειμώνα και να το μειώνουν το καλοκαίρι, τείνοντας έτσι μακροπρόθεσμα να αυξάνουν το σωματικό τους λίπος και να μειώνουν το βασικό μεταβολισμό τους.

Παρακάτω θα βρείτε μερικές απλές συμβουλές για την καταπολέμηση της εποχιακής κατάθλιψης:

  1. Αυξήστε την κίνηση: Περπατήστε, κάντε χορό, αερόβια άσκηση, ποδήλατο ή κολύμπι. Οι ενδορφίνες που εκκρίνονται κατά τη διάρκεια της άσκησης θα σας βελτιώσουν τη διάθεση.
  2. Αυξήστε την κατανάλωση σύνθετων υδατανθράκων, όπως το άγριο ρύζι και τα μακαρόνια και τα κριτσίνια ολικής άλεσης.
  3. Καταναλώστε περισσότερες τροφές πλούσιες σε τρυπτοφάνη, το αμινοξύ που αυξάνει την παραγωγή σεροτονίνης που είναι ο νευροδιαβιβαστής της "καλής διάθεσης". Υψηλή περιεκτικότητα σε τρυπτοφάνη έχουν το κρέας, τα αυγά, η μπανάνα, το αβοκάντο, τα ψάρια και οι ξηροί καρποί.
  4. Μελέτες έχουν δείξει ότι η κατανάλωση 100γρ λιπαρών ψαριών 2-3 φορές στην εβδομάδα συντελεί στην αύξηση της συγκέντρωσης των ω-3 λιπαρών οξέων τα οποία έχουν αντικαταθλιπτική δράση. Συμπερασματικά, θα ήταν ωφέλιμο να καταναλώνετε σε εβδομαδιαία βάση μια μερίδα σολωμό, σαρδέλλες, σκουμπρί, φρέσκο τόνο, ξιφία, γαύρο ή ρέγγες.
  5. Αποφύγετε την υπερκατανάλωση προϊόντων αυξημένης περιεκτικότητας σε σακχαρόζη. Η κατανάλωση γλυκών σνακ προσωρινά βελτιώνει τη διάθεση και τα επίπεδα ενέργειας όμως μετά από λίγη ώρα το αποτέλεσμα είναι η μείωση των επιπέδων της γλυκόζης σε χαμηλότερα επίπεδα από εκείνα που υπήρχαν πριν την κατανάλωση του πλούσιου σε σακχαρόζης προϊόντος.
  6. Υπάρχουν κάποιες ενδείξεις στη βιβλιογραφία ότι φυτικά προϊόντα όπως το σιβηριανό τζίνσενγκ και το βάλσαμο ή σπαθόχορτο (St Johh's wort) συντελούν στη μείωση των συμπτωμάτων της εποχιακής κατάθλιψης, ωστόσο χρειάζονται περισσότερες κλινικές μελέτες για να επιβεβαιώσουν την χρησιμότητα τους.

Είναι κατά συνέπεια εφικτό να καταπολεμήσουμε τα συμπτώματα της εποχιακής κατάθλιψης εφαρμόζοντας μια ισορροπημένη διατροφή παράλληλα με τακτική σωματική αερόβια άσκηση.

Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(0 ψήφοι)
Κάλλια Θ. Γιαννιτσοπούλου MSc, MBA, SRD

Kλινική Διαιτολόγος - Διατροφολόγος

Βιογραφικό

 

Ιστότοπος: www.somaygies.gr/

Κολύμβηση

Video

O Δρόμος για την Θεραπεία αποτελεί το site στον χώρο της υγείας, που απευθύνεται σε ασθενείς, ενημερώνοντάς τους για θέματα κλασικής ιατρικής αλλά και εναλλακτικών θεραπειών.

Η ιστοσελίδα περιέχει πληροφορίες και άρθρα, με σκοπό την ενημέρωση και μόνο. Στην περίπτωση που θέλετε να εφαρμόσετε μία θεραπεία που αναγράφεται στο dromostherapeia.gr, επιβάλλεται να συμβουλευτείτε τον γιατρό σας. Η πληροφόρηση που δίνεται εδώ δεν είναι, δεν μπορεί και δεν πρέπει να χρησιμοποιείται σαν βάση για διάγνωση ή επιλογή θεραπείας.
Ο dromostherapeia.gr δεν φέρει καμία ευθύνη για τυχόν λάθη ή παραλείψεις ή οποιοδήποτε πρόβλημα προκύψει που να έχει σχέση με υλικό που περιλαμβάνεται σ’ αυτήν.