Αυξήστε τις ενδορφίνες φυσικά και μειώστε πόνο και άγχος

Οι ενδορφίνες είναι χημικές ουσίες του εγκεφάλου που ονομάζονται νευροδιαβιβαστές και μεταδίδουν τα ηλεκτρικά σήματα στο νευρικό σύστημα. Βρίσκονται στην υπόφυση, σε άλλα μέρη του εγκεφάλου ή διανεμημένα σε όλο το νευρικό σύστημα.

Η έκκριση των ενδορφινών μειώνουν τον πόνο και το άγχος, αυξάνουν την διάθεση, ρυθμίζουν την όρεξη, απελευθερώνουν τις ορμόνες, ενισχύουν την ανοσολογική απόκριση.

Οι ενδορφίνες  λειτουργούν παρόμοια με τα οπιοειδή, τα οποία όμως είναι πιο αποτελεσματικά. Ωστόσο οι ενδορφίνες, προκαλούν μια ευφορία με φυσικό τρόπο, χωρίς τον κίνδυνο του εθισμού και της υπερδοσολογίας.

Έχουν βρεθεί τουλάχιστον 20 είδη ενδορφινών στο ανθρώπινο σώμα.

Η απελευθέρωση των ενδορφινών, διαφέρει από άτομο σε άτομο. Επομένως, όταν δύο άτομα ασκούνται στο ίδιο βαθμό ή πονούν το ίδιο, δεν σημαίνει ότι θα παράγουν απαραίτητα και παρόμοια επίπεδα ενδορφινών.

Χαμηλά επίπεδα ενδορφινών

Όταν τα επίπεδα των ενδορφινών είναι πολύ χαμηλά, τότε επηρεάζεται αρνητικά η υγεία του ατόμου και μπορεί να εμφανιστούν τα παρακάτω:

  • Χρόνιος πόνος: πλάτη και αυχένας
  • Χρόνιοι πονοκέφαλοι και ημικρανία
  • Τα παυσίπονα δεν είναι αποτελεσματικά
  • Υπερβολική ευαισθησία
  • Χαμηλό επίπεδο πόνου
  • Κλάμα με το παραμικρό
  • Άγχος
  • Κατάθλιψη
  • Ινομυαλγία
  • Λαχτάρα για τροφές που δίνουν χαρά π.χ σοκολάτα, ζάχαρη ή κρασί

Υπάρχουν φυσικοί τρόποι, με τους οποίους μπορείτε να αυξήσετε τις ενδορφίνες.

Καταναλώστε τις παρακάτω τροφές:

Μαύρη σοκολάτα

Δεν πρέπει να αισθάνεστε τύψεις όταν τρώτε σοκολάτα, καθώς κάνει καλό στην ψυχική και σωματική υγεία. Περιέχει ενώσεις όπως η φαινυλαιθυλαμίνη,  που ενισχύει την παραγωγή των ενδορφινών.  Έρευνες έχουν δείξει ότι η κατανάλωση σοκολάτας  αυξάνει την διάθεση, καλύτερα από οποιαδήποτε άλλη δράση που ενισχύει την ενδορφίνη, όπως το φιλί.

Πικάντικες τροφές

Οι πικάντικες τροφές, όπως οι πιπεριές, ενισχύουν τα επίπεδα των ενδορφινών. Αυτό οφείλεται στην καψαϊκίνη που περιέχουν, η οποία ενεργοποιεί την απελευθέρωση των ενδορφινών για την ανακούφιση του πόνου. Γι’ αυτό το λόγο, τα πικάντικα βοηθούν τα άτομα με αρθρίτιδα, νευροπάθεια και σοβαρή κνίδωση.

Αλκοόλ

Ένας από τους λόγους που το ποτό σας κάνει να νιώθετε καλά, είναι ότι ενεργοποιεί και απελευθερώνει τις ενδορφίνες. Ωστόσο, πρέπει να πίνετε με μέτρο, καθώς το υπερβολικό ποτό οδηγεί σε σοβαρά προβλήματα υγείας όπως ηπατική νόσο, καρδιακά προβλήματα, καρκίνο, ψυχικά προβλήματα και αλκοολισμό.

Αγαπημένες τροφές

Το σώμα θα παράγει ενδορφίνες, αρκεί να απολαμβάνετε αυτό που τρώτε. Αυτό ισχύει ειδικά για τις τροφές που είναι πλούσιες σε ζάχαρη και λίπη. Επειδή όμως, δεν κάνουν καλό στην υγεία, πρέπει να ελέγχετε πόσο τρώτε.

Άλλοι τρόποι ενίσχυσης των ενδορφινών είναι:

Γέλιο

Το γέλιο είναι το καλύτερο φάρμακο. Τα οφέλη του όπως μειωμένος πόνος, ευτυχία και βελτιωμένο ανοσοποιητικό σύστημα, αποδίδονται στην παραγωγή των ενδορφινών.

Μουσική

Η μουσική αποτελεί έναν υπέροχο τρόπο, για να χαρείτε. Μια μελέτη αποκάλυψε ότι η country μουσική είναι η καλύτερη για να ενισχύει τις ενδορφίνες, ενώ το heavy metal rock είναι το χειρότερο, καθώς προκαλεί άγχος.

Διαλογισμός

Τα άτομα που διαλογίζονται έχουν υψηλότερα επίπεδα ενδορφινών και χαμηλότερη κορτιζόλη, μια ορμόνη του στρες. Γι’ αυτό το λόγο, ο διαλογισμός είναι ωφέλιμος στην μείωση της φλεγμονής και σε παθήσεις όπως η κατάθλιψη.

Εισπνοή βανίλιας ή λεβάντας

Ορισμένα αρώματα ανεβάζουν την διάθεση, καθώς επηρεάζουν την παραγωγή των ενδορφινών.

Για παράδειγμα, το άρωμα της βανίλιας απελευθερώνει τις ενδορφίνες και μειώνει το άγχος, που συχνά συνδέεται με κατάθλιψη.

Σύμφωνα με μια μελέτη στο Memorial Sloan-Kettering Cancer Center, οι ασθενείς που ανέπνεαν αρωματισμένο αέρα με βανίλια και υποβλήθηκαν σε μαγνητικές τομογραφίες, ανέφεραν κατά 63% λιγότερο άγχος σε σύγκριση με εκείνους που ανέπνεαν αέρα χωρίς άρωμα.

Για να λάβετε τα οφέλη της βανίλιας, προσθέστε 1 ή 2 σταγόνες εκχυλίσματος βανίλιας κατά την παρασκευή του καφέ, ανάψτε μερικά αρωματικά κεριά με βανίλια ή προσθέστε αιθέριο έλαιο βανίλιας στο νερό όταν κάνετε μπάνιο.

Σε άλλη μελέτη, που διενεργήθηκε σε φοιτητές, η εισπνοή αιθέριου ελαίου λεβάντας, βελτίωσε τα συμπτώματα της κατάθλιψης και της αϋπνίας.  Μπορείτε να βάλετε έλαιο λεβάντας στους καρπούς ή στον βραχίονα ή να το διαχέσετε στον αέρα με μια φτηνή συσκευή.

Ήλιος

Οι ακτίνες του ηλίου όχι μόνο αυξάνουν τα επίπεδα της βιταμίνης  D, αλλά επίσης διεγείρουν την παραγωγή των ενδορφινών. Βρείτε καθημερινά την ευκαιρία, να χαρείτε τον ήλιο.

Άσκηση

Η άσκηση απελευθερώνει τις ενδορφίνες. Είτε γυμνάζεστε μόνοι σας ή μαζί με άλλους, σε τακτική βάση, θα έχετε καλύτερη διάθεση συνολικά. Περπατήστε, χορέψτε, τρέξτε και γενικά κάντε πράγματα που σας ανεβάζουν τη διάθεση.

Ginseng

Ενσωματώστε το ginseng (τζίνσενγκ) στην διατροφή σας, προσθέτοντας το στο τσάι  ή λαμβάνοντας  το σε μορφή συμπληρώματος. Εκτός από τα πολλά οφέλη στη υγεία, βοηθάει και στην παραγωγή των ενδορφινών, που μειώνουν την κόπωση και το άγχος.

Σεξ

Έρευνα του Πανεπιστημίου του Στάνφορντ, δείχνει ότι το άγγιγμα μειώνει το άγχος, τον πόνο και βοηθάει στην θεραπεία των τραυματισμών. Επίσης οι προσωπικές στιγμές με τον σύντροφο, προσφέρουν χαλάρωση και ανεβάζουν την διάθεση,  εξαιτίας της απελευθέρωσης των ενδορφινών.

Βελονισμός

Έχει αποδειχτεί ότι ο βελονισμός διεγείρει την παραγωγή των ενδορφινών και γι’ αυτό το λόγο οι βελόνες δεν προκαλούν πόνο στο άτομο. Πολλά άτομα προτιμούν τον βελονισμό ως εναλλακτική λύση, έναντι άλλων αναισθητικών σε χειρουργικές επεμβάσεις.

 

Πηγές

Natural News

CPR

Reader' s digest

Medical News Today

Chris James Mind Body

Medicine Net

 

 

 

Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(0 ψήφοι)
Συντακτική ομάδα

Από την Συντακτική Ομάδα του dromostherapeia.gr

Κολύμβηση

Video

O Δρόμος για την Θεραπεία αποτελεί το site στον χώρο της υγείας, που απευθύνεται σε ασθενείς, ενημερώνοντάς τους για θέματα κλασικής ιατρικής αλλά και εναλλακτικών θεραπειών.

Η ιστοσελίδα περιέχει πληροφορίες και άρθρα, με σκοπό την ενημέρωση και μόνο. Στην περίπτωση που θέλετε να εφαρμόσετε μία θεραπεία που αναγράφεται στο dromostherapeia.gr, επιβάλλεται να συμβουλευτείτε τον γιατρό σας. Η πληροφόρηση που δίνεται εδώ δεν είναι, δεν μπορεί και δεν πρέπει να χρησιμοποιείται σαν βάση για διάγνωση ή επιλογή θεραπείας.
Ο dromostherapeia.gr δεν φέρει καμία ευθύνη για τυχόν λάθη ή παραλείψεις ή οποιοδήποτε πρόβλημα προκύψει που να έχει σχέση με υλικό που περιλαμβάνεται σ’ αυτήν.