Web
Analytics
Αντιμετωπίστε την ψωρίαση με φυσικούς τρόπους - Ο Δρόμος για την Θεραπεία

Αντιμετωπίστε την ψωρίαση με φυσικούς τρόπους

Γράφει: Alex Howard

 

Η ψωρίαση είναι μία δερματική πάθηση όπου εξανθήματα ή πλάκες ερυθρού χρώματος καλύπτονται από αργυροειδή λέπια και μπορούν να εμφανιστούν στο δέρμα στο τριχωτό της κεφαλής, πίσω από τους καρπούς, αγκώνες, γλουτούς, αστραγάλους, τα γόνατα καθώς και σε σημεία επαναλαμβανομένων τραυμάτων. Υπάρχει οικογενειακό ιστορικό στο 50% των περιπτώσεων. Η πάθηση είναι πολύ συχνή, εμφανίζεται στο 2-4% του πληθυσμού και κυρίως στους καυκάσιους. Σε μερικές περιπτώσεις συνυπάρχει με την ψωριασική αρθρίτιδα.

Τι προκαλεί όμως την ψωρίαση και πως μπορεί να αντιμετωπιστεί φυσικά;

Η ψωρίαση προκαλείται από μια συσσώρευση των δερματικών κυττάρων που έχουν αναπαραχθεί πολύ γρήγορα. Ο ρυθμός με τον οποίο τα δερματικά κύτταρα διαιρούνται στην ψωρίαση είναι περίπου 1000 φορές πιο γρήγορος από των φυσιολογικών κυττάρων. Αυτός ο υψηλός ρυθμός αναπαραγωγής δεν επιτρέπει στα κύτταρα να σκορπίσουν, με αποτέλεσμα να συσσωρεύονται και να δημιουργούνται τα λέπια αργυρού χρώματος που χαρακτηρίζουν την ψωρίαση.

Το πρόβλημα προκύπτει από μία βασική ατέλεια μέσα στα δερματικά κύτταρα. Παρότι οι γενετικοί παράγοντες παίζουν ένα σημαντικό ρόλο, η επανεξισορρόπηση της ατέλειας των δερματικών κυττάρων είναι ο πρωταρχικός στόχος.

Μία σειρά από προβλήματα φαίνεται να προκαλούν ή να συμβάλλουν στην ψωρίαση

Η ατελής πέψη αυξάνει τα επίπεδα των άπεπτων πρωτεϊνών στο έντερο και δημιουργεί ενώσεις που ονομάζονται πολυαμίνες. Αυτές συμβάλλουν στον υπερβολικό σχηματισμό των δερματικών κυττάρων. Έχει διαπιστωθεί ότι οι πολυαμίνες είναι αυξημένες σε άτομα με ψωρίαση. Η λήψη ένζυμων που προάγουν την σωστή πέψη των πρωτεϊνών, μπορεί να βοηθήσει.

Οι τοξίνες από τα βακτήρια στο έντερο έχει διαπιστωθεί ότι είναι υψηλότερες από το κανονικό σε άτομα με ψωρίαση. Αυτές οι τοξίνες αυξάνουν τον πολλαπλασιασμό των δερματικών κυττάρων. Η διατροφή με πρόσληψη χαμηλής ποσότητας ινών συνδέεται με αυξημένη τοξικότητα εντέρου. Το βότανο σαρσαπαρίλλα (Sarsaparilla) έχει διαπιστωθεί ότι μειώνει τις τοξίνες στο έντερο. Μία διατροφή πλούσια σε ίνες, χαμηλή σε κατανάλωση ζάχαρης και κορεσμένων λιπών προάγει την καλή υγεία του εντέρου. Επίσης, η λήψη προβιοτικών μπορεί να βοηθήσει.

Τα άτομα με ψωρίαση συχνά παράγουν σε μεγαλύτερο βαθμό από τα άτομα με υγιή δέρμα, φλεγμονώδεις ενώσεις που ονομάζονται λευκοτριένια. Έχει διαπιστωθεί ότι τα λευκοτριένια αυξάνουν τον πολλαπλασιασμό των κυττάρων. Αυτές οι ενώσεις παράγονται από το αραχιδονικό οξύ, ένα λίπος που βρίσκεται μόνο στα ζωικά λίπη και σε άλλες ζωικές πηγές τροφίμων. Έχει διαπιστωθεί ότι τα άτομα με ψωρίαση έχουν ανεπάρκεια σε ω3 λιπαρά, τα οποία μειώνει το αραχιδονικό οξύ. Τα ω3 λιπαρά, κουαρσετίνη (quercetin), βιταμίνη Ε, σκόρδο, κρεμμύδια καθώς και η αποφυγή των τροφίμων που περιέχουν αραχιδονικό οξύ, μπορούν να μειώσουν την φλεγμονή, κατά συνέπεια και την ψωρίαση.

Η θεραπεία ηπατικών προβλημάτων σε άτομα με ψωρίαση έχει διαπιστωθεί ότι έχει μεγάλο όφελος. Η κατανάλωση αλκοόλ μπορεί να επιδεινώσει σημαντικά την ψωρίαση, καθώς αυξάνει την απορρόφηση των τοξινών από το έντερο και μειώνει την ικανότητα του συκωτιού να τις αποτοξινώσει. Το βότανο Milk thistle (γαϊδουράγκαθος) έχει διαπιστωθεί ότι βοηθάει στην θεραπεία του συκωτιού και της ψωρίασης.

Οι τροφικές αλλεργίες, η πιο συνηθισμένη είναι η γλουτένη, πιθανόν να παίζουν καθοριστικό ρόλο στην θεραπεία της ψωρίασης για ορισμένα άτομα. Μία εξέταση για πιθανόν αλλεργίες μπορεί να βοηθήσει σημαντικά.

Τα μειωμένα επίπεδα ή μια αυξημένη ανάγκη ορισμένων θρεπτικών συστατικών μπορούν να προκαλέσουν ψωρίαση. Τα θρεπτικά συστατικά μπορεί να είναι βιταμίνη Α, ψευδάργυρος, χρώμιο, σελήνιο, γλουταθειόνη, βιταμίνη Ε και βιταμίνη D.

H υπεριώδης ακτινοβολία, έχει διαπιστωθεί ότι είναι πολύ ωφέλιμη στην θεραπεία της ψωρίασης.

Τροφές που πρέπει να αποφεύγετε

  • Αποφύγετε την ζάχαρη και τους επεξεργασμένους υδατάνθρακες που φτιάχνονται από άσπρο αλεύρι, καθώς τρέφουν τα κακά βακτήρια στο έντερο και μπορούν να αυξήσουν τις τοξίνες που απορροφούνται από το έντερο.
  • Περιορίστε το αλκοόλ καθώς αυξάνει την απορρόφηση των τοξινών από το έντερο και μειώνει την ικανότητα του συκωτιού να αποτοξινώσει τις τοξίνες.
  • Περιορίστε τα κορεσμένα λίπη από τα γαλακτοκομικά προϊόντα και τα λιπαρά κομμάτια κόκκινου κρέατος, καθώς περιέχουν αραχιδονικό οξύ που έχει βρεθεί ότι συνδέεται με την ψωρίαση.

Τροφές που πρέπει να αυξήσετε

  • Αυξήστε την κατανάλωση τροφίμων που περιέχουν φυτικές ίνες όπως όλα τα λαχανικά και φρούτα, φακές, φασόλια και δημητριακά χωρίς γλουτένη.
  • Τρώτε 3 φορές την εβδομάδα λιπαρά ψάρια, τα οποία περιέχουν ω3 λιπαρά οξέα και έχουν αντιφλεγμονώδη δράση. Λιπαρά ψάρια είναι ο σολωμός, η πέστροφα, η ρέγκα, το σκουμπρί, ο γαύρος, η σαρδέλα και ο τόνος.
  • Άλλες πηγές ω3 λιπαρών οξέων, εκτός των ψαριών είναι το λάδι λιναριού (flax oil), το έλαιο κάνναβης και τα καρύδια.
  • Καταναλώστε κολοκυθόσπορους, ηλιόσπορους και λιναρόσπορους καθώς περιέχουν μια σειρά από απαραίτητα λιπαρά οξέα με αντιφλεγμονώδη δράση και ψευδάργυρο, τα οποία υποστηρίζουν την καλή υγεία του δέρματος.
  • Καταναλώστε περισσότερα δημητριακά χωρίς γλουτένη όπως καστανό ρύζι, φαγόπυρο, κεχρί, αμάραντο, ταπιόκα, καλαμπόκι και κινόα.
  • Αντικαταστήστε εναλλακτικά το ζωικό γάλα με γάλα σόγιας, βρώμης, ρυζιού χωρίς γλυκαντικά.
  • Σύκα, δαμάσκηνα, ακτινίδια και παπάγια είναι πολύ καλά για το δέρμα.
  • Χρησιμοποιήστε δενδρολίβανο, πιπέρι καγιέν και κουρκούμη στην μαγειρική σας καθώς περιέχουν αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες.
  • Κάντε πολλούς χυμούς από ωμά λαχανικά όπως παντζάρια, αγκινάρες, καρότα και μήλα με βάση το σέλερι και το αγγούρι, που θα βοηθήσουν στον καθαρισμό του συκωτιού.

Τρώτε καθισμένοι και μασάτε καλά το φαγητό σας, καθώς αυτό θα βελτιώσει την πέψη και την απορρόφηση των πρωτεϊνών.

Η ηλιοθεραπεία επίσης βοηθάει στην ψωρίαση διότι αυξάνει τα επίπεδα της βιταμίνης D. Ωστόσο, προσέξτε να μην καείτε γιατί αυτό αυξάνει τον κίνδυνο για καρκίνο του δέρματος.

Σκεφτείτε το ενδεχόμενο θεραπείας με υπεριώδη ακτινοβολία (295-305nm), για τρία λεπτά, τρεις φορές την εβδομάδα.

Βεβαιωθείτε ότι μπορείτε να διαχειριστείτε τα επίπεδα του άγχους σας. Εφαρμόστε διάφορες μορφές χαλάρωσης όπως μέτρια άσκηση, γιόγκα, τάι τσι (tai chi) και διαλογισμός.

 

Σχετικά με τον Alex Howard

Ο Alex Howard είναι συγγραφέας του βιβλίου «WHY ME? My Journey from ME to Health and Happiness» και ιδρυτής της βραβευμένης κλινικής «The Optimum Health Clinic», που ειδικεύεται στο σύνδρομο χρόνιας κόπωσης και στην ινομυαλγία. 

 

Μεταφρασμένο από το www.dromostherapeia.gr

 

Πηγή: www.naturalnews.com

Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(0 ψήφοι)
.

Κολύμβηση

Video

O Δρόμος για την Θεραπεία αποτελεί το site στον χώρο της υγείας, που απευθύνεται σε ασθενείς, ενημερώνοντάς τους για θέματα κλασικής ιατρικής αλλά και εναλλακτικών θεραπειών.

Η ιστοσελίδα περιέχει πληροφορίες και άρθρα, με σκοπό την ενημέρωση και μόνο. Στην περίπτωση που θέλετε να εφαρμόσετε μία θεραπεία που αναγράφεται στο dromostherapeia.gr, επιβάλλεται να συμβουλευτείτε τον γιατρό σας. Η πληροφόρηση που δίνεται εδώ δεν είναι, δεν μπορεί και δεν πρέπει να χρησιμοποιείται σαν βάση για διάγνωση ή επιλογή θεραπείας.
Ο dromostherapeia.gr δεν φέρει καμία ευθύνη για τυχόν λάθη ή παραλείψεις ή οποιοδήποτε πρόβλημα προκύψει που να έχει σχέση με υλικό που περιλαμβάνεται σ’ αυτήν.