Αντιμετωπίστε τις ημικρανίες και τον πονοκέφαλο με φυσικούς τρόπους

Οι ημικρανίες είναι πιο σοβαρές από τον κοινό πονοκέφαλο και χαρακτηρίζονται από συχνό και έντονο πόνο στο κεφάλι, ναυτία, ρίγη, οπτικές ή αισθητικές διαταραχές (ημικρανία με αύρα), ευαισθησία στο φώς και στον θόρυβο.

Τα άτομα που είναι επιρρεπή ή υποφέρουν από ημικρανίες πρέπει να προσέχουν τι τρώνε. Ορισμένα τρόφιμα ενδέχεται να τις προκαλέσουν, ενώ άλλα να τις αποτρέψουν.

Υπάρχουν πολλές αιτίες που προκαλούν τις ημικρανίες όπως άγχος, κόπωση, θερμότητα, καπνός, ορισμένα φάρμακα ή γενετικά αίτια, αλλά συνήθως οφείλονται στην διαστολή και συστολή των αιμοφόρων αγγείων στο κεφάλι του πάσχοντα.

Φυσικές θεραπείες για τη αντιμετώπιση των ημικρανιών

Με τις φυσικές θεραπείες μπορείτε να μειώσετε τα συμπτώματα της ημικρανίας, χωρίς φάρμακα. Οι παρακάτω τρόποι προλαμβάνουν τις ημικρανίες ή τουλάχιστον μειώνουν την σοβαρότητα και την διάρκειά τους.

Feverfew

Αυτό το βότανο έχει συχνά χρησιμοποιηθεί ως λαϊκό φάρμακο για τη θεραπεία των ημικρανιών. Ανακουφίζει τα συμπτώματα των ημικρανιών, χωρίς παρενέργειες.

Ginger

Το ginger (τζίντζερ) έχει θετική επίδραση κατά των ημικρανιών, ενώ έχει ελάχιστες παρενέργειες. Μειώνει την σοβαρότητα και την διάρκεια των ημικρανιών, ενώ μετριάζει τα συμπτώματα της ναυτίας.

Μασάζ

Μειώστε το άγχος και την συχνότητα των ημικρανιών, ενώ συγχρόνως βελτιώστε την ποιότητα του ύπνου σας, με ένα μασάζ την εβδομάδα. Αν υποφέρετε από χρόνιους πονοκεφάλους και ναυτία που σχετίζεται με ημικρανία, μπορείτε να κάνετε μια συνεδρία πιεσοθεραπείας (acupressure- πίεση και μάλαξη συγκεκριμένων σημείων του σώματος, με τα δάκτυλα και τα χέρια), για γρήγορη ανακούφιση από τον πόνο.

Αιθέρια έλαια

Χρησιμοποιήστε αιθέρια έλαια για την πρόληψη και την καταπολέμηση της ημικρανίας. Μπορείτε να εφαρμόσετε απ’ ευθείας στο μέτωπο, έλαιο μέντας ή διάλυμα μενθόλης , για να αποτρέψετε την εμφάνιση των ημικρανιών. Όταν υποφέρετε από μια ημικρανία για να ανακουφιστείτε, μπορείτε να εισπνεύσετε έλαιο λεβάντας για 15 λεπτά. Επίσης, μπορείτε να το αραιώσετε και να το εφαρμόσετε απ’ ευθείας στους κροτάφους.

Γιόγκα

Η γιόγκα χρησιμοποιεί έναν συνδυασμό τεχνικών, όπως η αναπνοή, ο διαλογισμός  και διάφορες στάσεις του σώματος για να ανακουφίσει το άγχος, να απελευθερώσει την ένταση στις περιοχές που εμφανίζεται η ημικρανία και να υποστηρίξει την συνολική υγεία και ευεξία. Η γιόγκα μειώνει την συχνότητα, την διάρκεια και την ένταση των ημικρανιών.

Βιοανάδραση (Biofeedback)

Αυτή η μέθοδος χαλάρωσης, σας διδάσκει να διαχειριστείτε τις αυτόνομες αντιδράσεις σας στο άγχος. Μπορεί να εφαρμοστεί, στις ημικρανίες που προκαλούνται από το άγχος.

Θρεπτικά συστατικά που προλαμβάνουν τις ημικρανίες

Αν αρχίσετε να καταναλώνετε τροφές που είναι πλούσιες στα παρακάτω θρεπτικά συστατικά, θα αποτρέψετε τις ημικρανίες.

Τροφές πλούσιες σε μαγνήσιο

Η ανεπάρκεια σε μαγνήσιο συχνά συνδέεται με ημικρανίες και πονοκεφάλους. Καταναλώστε άφθονες τροφές πλούσιες σε μαγνήσιο για να αποτρέψετε τις ημικρανίες με αύρα ή ημικρανίες που σχετίζονται με την εμμηνόρροια. Εξαιρετικές πηγές μαγνησίου είναι τα αμύγδαλα, το σουσάμι, οι ηλιόσποροι, τα καρύδια Βραζιλίας, τα κάσιους, το φυστικοβούτυρο, η βρώμη, τα αυγά και το γάλα.

Τροφές πλούσιες σε ριβοφλαβίνη (Riboflavin)

Η ριβοφλαβίνη είναι μια υδατοδιαλυτή βιταμίνη Β-compex, που παίζει σημαντικό ρόλο στον μεταβολισμό τον κυττάρων.

Μερικοί επιστήμονες θεωρούν ότι οι ημικρανίες προκαλούνται από μια ανεπάρκεια στην μιτοχονδριακή ενέργεια, με αποτέλεσμα την υπερευαισθησία του εγκεφάλου σε παράγοντες που πυροδοτούν την ημικρανία.

Δεδομένου ότι η ριβοφλαβίνη, παίζει ρόλο στην μετατροπή της τροφής σε ενέργεια, η κατανάλωση της μπορεί να βοηθήσει στην αύξηση της ενεργειακής απόδοσης του μιτοχονδρίου.

Εξαιρετικές πηγές ριβοφλαβίνης είναι τα προϊόντα ολικής αλέσεως, τα αμύγδαλα, τα μανιτάρια, το μπρόκολο, βιολογικά πράσινα φυλλώδη λαχανικά όπως το σπανάκι.

Τροφές πλούσιες σε Coenzyme Q10 (συνένζυμο Q10)

Το συνένζυμο Q10 είναι μια ένωση που μοιάζει με βιταμίνη και βοηθάει στην παραγωγή ενέργειας στα κύτταρα. Είναι μια ουσία που το σώμα παράγει φυσικά, αλλά μειώνεται με την ηλικία.

Σε μια μελέτη οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι αυτή η ένωση ενδέχεται να έχει την δύναμη να μειώσει την συχνότητα των ημικρανιών.

Τροφές που είναι πλούσιες σε συνένζυμο Q10 είναι τα λιπαρά και παχιά ψάρια όπως ο σολομός, η πέστροφα, η ρέγγα, το σκουμπρί και οι σαρδέλες,  κρέατα από όργανα όπως η καρδιά, το συκώτι, τα νεφρά και κρέας χωρίς κόκκαλο όπως το χοιρινό, το μοσχαρίσιο και το κοτόπουλο.  Επίσης μπορείτε να καταναλώσετε οργανικά προϊόντα ολικής αλέσεως, όσπρια όπως σόγια και φακές, φιστίκια, φρούτα όπως πορτοκάλια και φράουλες, λαχανικά όπως σπανάκι, κουνουπίδι και μπρόκολο.

Τρόφιμα που πρέπει να αποφεύγετε

Μερικές τροφές μπορούν να προκαλέσουν ή να πυροδοτήσουν μια ημικρανία. Αν είστε επιρρεπείς σε ημικρανίες, πρέπει να αποφεύγετε τα παρακάτω:

Τροφές που περιέχουν νιτρικά άλατα (nitrates)

Μπορεί οι τροφές που περιέχουν νιτρικά να είναι νόστιμες, αλλά τα hot dogs, τα λουκάνικα, τα αλλαντικά και το μπέικον απαγορεύονται, προκειμένου να αποτρέψετε την ημικρανία.

Ορισμένα γαλακτοκομικά προϊόντα

Το βιολογικό γάλα, ως πηγή μαγνησίου, μπορεί να καταναλώνεται τακτικά. Όμως μερικά γαλακτοκομικά προϊόντα ενδέχεται να προκαλέσουν ημικρανίες.

Ορισμένα είδη τυριών, όπως το μπλε τυρί, η φέτα, η παρμεζάνα και το ελβετικό τυρί, περιέχουν την φυσικά απαντώμενη ένωση τυραμίνη (tyramine), η οποία συνδέεται με ημικρανίες.

Τα ζυμωμένα γαλακτοκομικά προϊόντα όπως το βουτυρόγαλα, η ξινή κρέμα και το γιαούρτι, πρέπει επίσης να αποφεύγονται.

Δυστυχώς οι σοκολάτες, ενδέχεται να προκαλούν ημικρανίες.

Τρόφιμα που περιέχουν ενισχυτές γεύσεις

Μερικοί ενισχυτές γεύσεις, όπως το γλουταμινικό νάτριο (MSG) και το φυσικό γλυκαντικό ασπαρτάμη, έχουν επίσης συνδεθεί με τα αίτια των ημικρανιών.

 

 Πηγές

Health Line

Natural News

Natural News

 

 

 

 

 

Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(0 ψήφοι)
Συντακτική ομάδα

Από την Συντακτική Ομάδα του dromostherapeia.gr

Κολύμβηση

Video

O Δρόμος για την Θεραπεία αποτελεί το site στον χώρο της υγείας, που απευθύνεται σε ασθενείς, ενημερώνοντάς τους για θέματα κλασικής ιατρικής αλλά και εναλλακτικών θεραπειών.

Η ιστοσελίδα περιέχει πληροφορίες και άρθρα, με σκοπό την ενημέρωση και μόνο. Στην περίπτωση που θέλετε να εφαρμόσετε μία θεραπεία που αναγράφεται στο dromostherapeia.gr, επιβάλλεται να συμβουλευτείτε τον γιατρό σας. Η πληροφόρηση που δίνεται εδώ δεν είναι, δεν μπορεί και δεν πρέπει να χρησιμοποιείται σαν βάση για διάγνωση ή επιλογή θεραπείας.
Ο dromostherapeia.gr δεν φέρει καμία ευθύνη για τυχόν λάθη ή παραλείψεις ή οποιοδήποτε πρόβλημα προκύψει που να έχει σχέση με υλικό που περιλαμβάνεται σ’ αυτήν.