Web
Analytics
Αλεύρι καρύδας: Θρεπτικό και Χωρίς Γλουτένη - Ο Δρόμος για την Θεραπεία

Αλεύρι καρύδας: Θρεπτικό και Χωρίς Γλουτένη

Γράφει: Michael Ravensthorpe

 

Το αλεύρι καρύδας φτιάχνεται από το περίβλημα της καρύδας που έχει αλεσθεί σε μια πολύ λεπτή σκόνη. Έχει ήπια μυρωδιά και γεύση καρύδας, που το καθιστά κατάλληλο για συνταγές με βάση το αλεύρι και δεν έχει άλλα έντονα γευστικά συστατικά όπως σκόνη κακάο ή μπαχαρικά. Επίσης είναι πολύ ελαφρύ, που το καθιστά κατάλληλο ειδικά για ψημένα τρόφιμα, όπως muffins, τηγανίτες και κέικ.

Η φήμη του αλευριού καρύδας εξαπλώνεται στην Δύση, λόγω των σημαντικών οφελών του για την υγεία, που ξεπερνούν κατά πολύ εκείνα των επεξεργασμένων αλεύρων. Παρακάτω είναι μία λίστα με τους λόγους για τους οποίους, άτομα που προσέχουν την υγεία τους, λαμβάνουν το αλεύρι καρύδας σοβαρά και γιατί ένα αυξανόμενος αριθμός βιβλίων που ειδικεύεται σε συνταγές με αλεύρι καρύδας, δημοσιεύονται κάθε μέρα.

Χωρίς γλουτένη

Αναμφισβήτητα, η μεγαλύτερη του ιδιότητα είναι ότι δεν έχει γλουτένη, που σημαίνει ότι δεν περιέχει κανένα από τα μόρια πρωτεΐνης της γλουτένης που βρίσκονται στα δημητριακά όπως το σιτάρι, η σίκαλη και το κριθάρι. Η γλουτένη είναι ιδιαίτερα αλλεργιογόνος τροφή και μπορεί να αποβεί και θανατηφόρα σε άτομα με κοιλιοκάκη (μία πάθηση όπου η γλουτένη προκαλεί ζημιά στο λεπτό έντερο και αποτρέπει την απορρόφηση των θρεπτικών συστατικών της τροφής). Ωστόσο, όλο και περισσότερα στοιχεία, ειδικά εκείνα που έχουν συνταχθεί από τον Dr. William Davis στο βιβλίο του «Wheat Belly», που εκδόθηκε το 2011, υποδεικνύουν ότι η γλουτένη είναι ανθυγιεινή για όλους και αποτελεί την κύρια αιτία του λήθαργου, του φουσκώματος, της ομίχλης εγκεφάλου κ.α. Ευτυχώς στην αγορά υπάρχει μεγάλη διαθεσιμότητα σε αλεύρια χωρίς γλουτένη, όπως το αλεύρι καρύδας, αν κάποιος θέλει να ακολουθήσει μια υγιεινή διατροφή.

Πλούσιο σε φυτικές ίνες

Σύμφωνα με μία μελέτη που δημοσιεύτηκε τον Δεκέμβριο του 2006, στο τεύχος «Innovative Food Science & Emerging Technologies», η προσθήκη αλεύρι καρύδας στην διατροφή μας μπορεί να μειώσει σημαντικά τον κίνδυνο ανάπτυξης καρδιακής νόσου, να χαμηλώσει τα επίπεδα της χοληστερίνης και να μας προστατέψει από τον καρκίνο και τον διαβήτη. Οι ερευνητές του «Ινστιτούτου Έρευνας Τροφίμων και Διατροφής» στις Φιλιππίνες, ισχυρίζονται ότι αυτά τα οφέλη προέρχονται από τα ασυνήθιστα επίπεδα φυτικών ινών που περιέχονται στο αλεύρι καρύδας (1 μερίδα αλεύρι καρύδας 100 gr περιέχει 39 gr φυτικές ίνες, σχεδόν το διπλάσιο από το πίτουρο σιταριού). Ο Dr. Bruce Fife, ολιστικός ιατρός και συγγραφέας του βιβλίου «Μαγειρεύοντας με αλεύρι καρύδας», ισχυρίζεται ότι το αλεύρι καρύδας μπορεί να βοηθήσει τους ενήλικες να φτάσουν την συνιστώμενη ημερήσια δόση, που κυμαίνεται μεταξύ 20-35 gr. Συστήνει μάλιστα, την προσθήκη 1-2 κουταλιών της σούπας αλεύρι καρύδας σε σάλτσες, ψημένα τρόφιμα, φαγητά κατσαρόλας ή smoothies.

Υψηλή περιεκτικότητα σε ωφέλιμα λιπαρά

Η καρύδα είναι πολύ αγαπητή στα άτομα που ακολουθούν φανατικά την υγιεινή διατροφή, επειδή είναι πλούσια σε λιπαρά. Το αλεύρι της καρύδας επειδή προέρχεται από το περίβλημα της καρύδας, διατηρεί ένα μεγάλο αριθμό αυτών των λιπαρών. Μία μερίδα αλεύρι καρύδας 100 gr περιέχει 8,7 gr λιπαρά εκ των οποίων τα 8 είναι κορεσμένα. Τα περισσότερα από αυτά τα λιπαρά είναι τριγλυκερίδια μέσης αλύσου (MCTs) δηλαδή ουσιώδη λιπαρά που προστατεύουν τον οργανισμό και φημίζονται για τις αντι-ιικές, αντιμικροβιακές και αντιμυκητιακές ιδιότητες. Επίσης έχει αποδειχτεί ότι τα MCTs ενισχύουν τον μεταβολισμό, καθιστώντας το αλεύρι καρύδας κατάλληλο για απώλεια βάρους.

Ασφαλές για τους διαβητικούς

Επειδή το αλεύρι καρύδας είναι πλούσιο σε ίνες, αλλά σε σύγκριση με τα επεξεργασμένα αλεύρια, φτωχό σε εύπεπτους υδατάνθρακες, έχει μία ήπια αντίδραση στα επίπεδα σακχάρου του αίματος. Αυτό το καθιστά ένα εξαιρετικό αλεύρι για τους διαβητικούς, τους προδιαβητικούς και για οποιοδήποτε άλλον θέλει να κρατήσει τα επίπεδα σακχάρου του αίματος σταθερά.

Πλούσιο σε πρωτεΐνες

Μονολότι δεν περιέχει τις πρωτεΐνες της γλουτένης (γλιαδίνη και γλουτενίνη), το αλεύρι καρύδας περιέχει ένα εντυπωσιακό αριθμό άλλων πρωτεϊνών. Στην πραγματικότητα, 100 gr αλεύρι καρύδας περιέχει 19,3 gr πρωτεΐνης ή 38% της συνιστώμενης ημερήσιας δόσης (RDI), που αποτελεί πολύ περισσότερη πρωτεΐνη ανά μερίδα σε σχέση με άλλα σημαντικά αλεύρια όπως το άσπρο αλεύρι, το καλαμποκάλευρο ή το αλεύρι σικάλεως. Επομένως το αλεύρι καρύδας είναι ένα πολύτιμο συστατικό στην μαγειρική των vegans ή χορτοφάγων που χρειάζονται πρωτεΐνη (π.χ bodybuilders), καθώς η πρωτεΐνη είναι αναγκαία για την ανάπτυξη και την επισκευή των κυττάρων.

 

Λίγα λόγια για τον συγγραφέα

Ο Michael Ravensthorpe είναι ένας ανεξάρτητος συγγραφέας, που τα ερευνητικά του ενδιαφέροντα είναι η διατροφή, η εναλλακτική ιατρική και το bushcraft. Είναι ο δημιουργός της ιστοσελίδας http://spiritfoods.net/, μέσω της οποίας προωθεί τις πιο υγιεινές τροφές στο κόσμο.

 

Μεταφρασμένο από το www.dromostherapeia.gr

 

Πηγή: www.naturalnews.com

Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(0 ψήφοι)
.

Κολύμβηση

Video

O Δρόμος για την Θεραπεία αποτελεί το site στον χώρο της υγείας, που απευθύνεται σε ασθενείς, ενημερώνοντάς τους για θέματα κλασικής ιατρικής αλλά και εναλλακτικών θεραπειών.

Η ιστοσελίδα περιέχει πληροφορίες και άρθρα, με σκοπό την ενημέρωση και μόνο. Στην περίπτωση που θέλετε να εφαρμόσετε μία θεραπεία που αναγράφεται στο dromostherapeia.gr, επιβάλλεται να συμβουλευτείτε τον γιατρό σας. Η πληροφόρηση που δίνεται εδώ δεν είναι, δεν μπορεί και δεν πρέπει να χρησιμοποιείται σαν βάση για διάγνωση ή επιλογή θεραπείας.
Ο dromostherapeia.gr δεν φέρει καμία ευθύνη για τυχόν λάθη ή παραλείψεις ή οποιοδήποτε πρόβλημα προκύψει που να έχει σχέση με υλικό που περιλαμβάνεται σ’ αυτήν.