Αγιουρβέδα: 6 φυσικοί τρόποι για να αποφύγετε τη γρίπη

Στο πανάρχαιο ολιστικό σύστημα υγείας της Αγιουρβέδα, κάθε εποχή κουβαλά τη δική της ιδιαίτερη ενέργεια (dosha). To ώριμο φθινόπωρο φέρει την ενέργεια Vata και τα χαρακτηριστικά των στοιχείων που τη συνθέτουν: του αέρα και του κενού. Αυτή την εποχή, την ενέργεια Vata τη συναντάμε στη φύση στον ψυχρό και ξηρό αέρα που στροβιλίζει και σηκώνει στο διάβα του τα φύλλα. Στο ανθρώπινο σώμα και πνεύμα εκδηλώνεται με πονοκεφάλους, βρογχίτιδες και ατονία, ενώ ο οργανισμός καθίσταται περισσότερο ευάλωτος σε ιούς-εισβολείς, όπως αυτός της γρίπης. Η Αγιουρβέδα προτείνει το κατάλληλο διαιτολόγιο και τεχνικές προκειμένου να προφυλαχθούμε από μολύνσεις γρίπης και να αποφύγουμε να αρρωστήσουμε.

1. Αφεψήματα με βότανα & μπαχαρικά

Τα ζεστά ροφήματα από ρίζες και βότανα, με την προσθήκη αγνού μελιού, αποδεικνύονται σωτήρια τόσο για την πρόληψη προσβολής του οργανισμού από παθογόνους παράγοντες, όσο και για την ίασή του. Το τσάι από τζίντζερ είναι ένα ελιξίριο υγείας που στην Αγιουρβέδα συνιστάται και χρησιμοποιείται ως φάρμακο, ιδίως για παθήσεις που σχετίζονται με υπερβολική συσσώρευση ενέργειας Vata στον οργανισμό, όπως τα κοινά κρυολογήματα και η γρίπη. Ειδικά τους ψυχρούς μήνες του μεστού φθινοπώρου και του χειμώνα, η Αγιουρβέδα συνιστά την κατανάλωση αφεψήματος τζίντζερ καθ’ όλη τη διάρκεια της μέρας. Φτιάξτε μια κούπα ρίχνοντας 1 γεμάτο κουταλάκι του γλυκού ξύσμα από ένα κομμάτι ρίζας τζίντζερ (χωρίς να την ξεφλουδίσετε) σε μια κούπα καυτό νερό. Μετά από 2 λεπτά σουρώστε το τζίντζερ (ή αφήστε το να επικαθίσει στον πυθμένα της κούπας, αν προτιμάτε μια πιο έντονη γεύση) και απολαύστε το ρόφημά σας σκέτο ή προσθέτοντας μια κουταλιά μέλι.

2. Διατροφή

Τραφείτε καλά αυτή την περίοδο επιλέγοντας εποχικά υλικά που σας παρέχουν ακριβώς τις ουσίες που χρειάζεστε για να επαναφέρετε και να διατηρήσετε το σώμα σε κατάσταση ενεργειακής ισορροπίας (sattva). Τα φρέσκα μήλα και αχλάδια αφθονούν αυτό τον καιρό και μπορείτε να τα απολαύσετε ψημένα με χοντροκοπανισμένους ξηρούς καρπούς, κανελογαρύφαλλα και μοσχοκάρυδο. Μαγειρέψτε στον ατμό, στην κατσαρόλα ή στο φούρνο λαχανικά, ρίζες και βολβούς με μεγάλα αποθέματα βιταμινών που προστατεύουν και ενισχύουν το ανοσοποιητικό – ιδίως γλυκοπατάτες (θησαυροφυλάκιο βιταμίνης Α) και κίτρινη κολοκύθα (πλούσια σε β-καροτίνη και με υψηλή περιεκτικότητα σε βιταμίνη C). Βράστε όσπρια και φασόλια (αφού προηγουμένως τα έχετε μουσκέψει καλά). Καρυκέψτε τα φαγητά σας με θερμαντικά μπαχαρικά όπως κάρδαμο, πιπέρι, μπούκοβο, ή μπαχάρι.

3. Φυσικά Συμπληρώματα

Τονώστε το ανοσοποιητικό και ενισχύστε την ανθεκτικότητα του οργανισμού προσθέτοντας καθημερινά στο διαιτολόγιό σας μια κάψουλα σκόνης του καρπού Amla (ινδικό φραγκοστάφυλλο). Πρόκειται για ένα φρούτο με τριπλάσια περιεκτικότητα σε βιταμίνη C από αυτή του πορτοκαλιού. Μπορείτε επίσης να εμπλουτίσετε τη διατροφή σας με προσαρμογόνα βότανα όπως το Guduchi, γνωστό και ως Amrit (που σημαίνει «άφθαρτο» στα σανσκριτικά). Το συγκεκριμένο είναι ένα από τα πιο πολύτιμα βότανα του φαρμακείου της Αγιουρβέδα, ιδανικό για να προφυλάσσει από κρυολογήματα και γρίπη. Το guduchi διατίθεται συνήθως σε σκόνη και η βασική δοσολογία για την ενίσχυση του ανοσοποιητικού είναι 1 κουταλάκι του γλυκού, δύο φορές ημερησίως.

4. Περιποίηση σώματος – Μασάζ

Το δέρμα είναι η πρώτη γραμμή άμυνας από την ασθένεια˙το οχυρό που σας προφυλάσσει από τον ιό της γρίπης. Θωρακίστε το κάνοντας τακτικά στον εαυτό σας ένα θεραπευτικό μασάζ με έλαια (abhyanga). Χρησιμοποιήστε χλιαρό ένα αρκετά πυκνό λάδι, όπως το σησαμέλαιο. Ρίχνοντας περίπου μια κουταλιά της σούπας στην παλάμη σας, κάντε μαλάξεις σε όλο το σώμα, σε άκρα και κορμό, ακόμα στα πέλματα, αλλά και στους λοβούς των αυτιών, εφαρμόζοντας κυκλικές κινήσεις και περιστρέφοντας την παλάμη γύρω από τις αρθρώσεις. Αφού ολοκληρώσετε το μασάζ, αφήστε για λίγο το λάδι στο δέρμα, επιτρέποντάς του να εισχωρήσει βαθύτερα στους πόρους, πριν ξεπλυθείτε με χλιαρό νερό και σκουπιστείτε απαλά.

5. Άσκηση

Δεσμευθείτε να εκτελείτε καθημερινά κινήσεις και στάσεις του σώματος (asanas) που ζεσταίνουν τα μέλη και τα εσωτερικά όργανα και σας κρατούν καλά γειωμένους - π.χ. τις στάσεις του παιδιού (balasana), της γάτας (marjaryasana) και του αετού (garudasana). Οι κινήσεις των Χαιρετισμών στον Ήλιο που θερμαίνουν και τεντώνουν το σώμα είναι ιδιαίτερα ευεργετικές αυτή την εποχή.

6. Ξεκούραση - Ύπνος

Προσπαθήστε να πηγαίνετε για ύπνο την ίδια ώρα κάθε βράδυ και να σηκώνεστε την ίδια ώρα κάθε πρωί. Από την σκοπιά της Αγιουρβέδα, το ιδανικό θα ήταν να πέφτετε στο κρεβάτι ως τις 10.00 μ.μ. (οπότε στην ατμόσφαιρα κυριαρχεί η νωχελική ενέργεια Kapha) και να ξυπνάτε πριν τις 6 π.μ. (με την ξεσηκωτική ενέργεια Vata). Ακολουθήστε τις συμβουλές και τις φυσικές μεθόδους της Αγιουρβέδα και μείνετε υγιείς και απρόσβλητοι από γρίπη και λοιμώξεις ολόκληρο το φθινόπωρο!

 

Συγγραφές άρθρου: Ελένη Αλεξάνδρα Μιχαλοπούλου

Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(0 ψήφοι)
Holistic Life

Το περιοδικό Holistic Life ασχολείται συστηματικά -βάσει διεθνών επιστημονικών ερευνών που αφορούν τις συμπληρωματικές/εναλλακτικές θεραπείες- με τη μη συμβατική ιατρική, την ιπποκρατική ιατρική, τη διατροφή, τα νέα υγείας και διατροφής, τη βοτανοθεραπεία, την ανθρωποσοφία και την ποιότητα ζωής. 

Ιστότοπος: https://www.holisticlife.gr
Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία: « Αμηνόρροια - Aίτια και θεραπεία

Κολύμβηση

Video

O Δρόμος για την Θεραπεία αποτελεί το site στον χώρο της υγείας, που απευθύνεται σε ασθενείς, ενημερώνοντάς τους για θέματα κλασικής ιατρικής αλλά και εναλλακτικών θεραπειών.

Η ιστοσελίδα περιέχει πληροφορίες και άρθρα, με σκοπό την ενημέρωση και μόνο. Στην περίπτωση που θέλετε να εφαρμόσετε μία θεραπεία που αναγράφεται στο dromostherapeia.gr, επιβάλλεται να συμβουλευτείτε τον γιατρό σας. Η πληροφόρηση που δίνεται εδώ δεν είναι, δεν μπορεί και δεν πρέπει να χρησιμοποιείται σαν βάση για διάγνωση ή επιλογή θεραπείας.
Ο dromostherapeia.gr δεν φέρει καμία ευθύνη για τυχόν λάθη ή παραλείψεις ή οποιοδήποτε πρόβλημα προκύψει που να έχει σχέση με υλικό που περιλαμβάνεται σ’ αυτήν.