Web
Analytics
Πως να αντιµετωπίζετε αποτελεσµατικά τις προκλήσεις της ζωής και να διατηρείτε τη σωµατική και ψυχική υγεία σας - Ο Δρόμος για την Θεραπεία

Πως να αντιµετωπίζετε αποτελεσµατικά τις προκλήσεις της ζωής και να διατηρείτε τη σωµατική και ψυχική υγεία σας

Η αλήθεια είναι ότι ζούµε τις πιο αβέβαιες και απρόβλεπτες συνθήκες των τελευταίων 40 ετών. Ξηµερώνει και δεν ξέρεις τι πρόκειται να εµφανιστεί ξαφνικά που θα επιδεινώσει την κατάσταση. Ελάχιστοι είναι αυτοί που περιµένουν ένα καλό νέο. Οι περισσότεροι φοβούνται το χειρότερο. Αξιολογώντας τα 2 τελευταία χρόνια την οικονοµική κρίση και τις επιπτώσεις που έχει στη καθηµερινή ζωή των ανθρώπων, βρήκαµε πέντε λόγους όπου η κρίση γίνεται αδιέξοδο και οι άνθρωποι ακινητοποιούνται. Φυσικά σ' αυτό το άρθρο δίνουµε και τον σωστό τρόπο αντίδρασης.

1. ΣΤΡΕΣ

Όταν απειλούµεθα σωµατικά ή ψυχικά η φυσική αντίδραση του οργανισµού µας είναι να αµυνθεί. Το πρώτο που κάνει λοιπόν είναι να σηµαίνει συναγερµό και να θέτει τις δυνάµεις του σε επιφυλακή. Αυτό κάνει η αδρεναλίνη και η κορτιζόνη, οι ορµόνες του στρες, όπως χαρακτηρίζονται. Όταν έχουµε υπερέκκριση αδρεναλίνης και κορτιζόνης «αναγκάζουµε» τουλάχιστον 14 όργανα και συστήµατα να υπερλειτουργήσουν µέσα στο σώµα, µ' αποτέλεσµα την πρόωρη φθορά και γήρανσή τους.

Η καρδιά, το συκώτι, το πάγκρεας, οι πνεύµονες, τα έντερα, οι νεφροί, οι αδένες µας και άλλα βασικά συστήµατα µας υπερδραστηριοποιούνται και φθείρονται χωρίς λόγο. Η ιατρική σήµερα θεωρεί ότι το στρες είναι αιτία για το 90% των προβληµάτων υγείας.

Στην ψυχολογία πιστεύουν ότι µπλοκάρει τη φαντασία και τη δηµιουργικότητα. Επηρεάζει τη θετική σκέψη και οδηγεί το άτοµο σε αρνητική προσδοκία και κατάθλιψη.

Η απάντηση στο στρες είναι η ΧΑΛΑΡΩΣΗ

Χαλαρώνοντας το σώµα και το νου σας γίνεται δυνατό να λειτουργήσουν διορθωτικοί µηχανισµοί στο σώµα, που εξουδετερώνουν τους κραδασµούς από την επίδραση του στρες. Εξίσου σηµαντικός είναι και ο τρόπος σκέψης. Οι λέξεις κόκαλλα δεν έχουν και κόκαλλα τσακίζουν, λέει ο λαός. Ο θετικός τρόπος έκφρασης δηµιουργεί συνθήκες ευφορίας, βοηθά το σώµα να γεµίσει µε ενδορφίνες (σεροτονίνη – ντοπαµίνη) και ν' αποβάλλει τις τοξίνες.

Η χαλάρωση είναι απλή διαδικασία για κάποιον που έχει εκπαιδευτεί να το κάνει, διαφορετικά παιδεύεται. Πρόσφατες έρευνες Αµερικανικών Πανεπιστηµίων απέδειξαν ότι 15' λεπτά χαλάρωσης και διαλογισµού την ηµέρα φέρνουν σε ιδιαίτερα πλεονεκτική θέση το άτοµο που την εφαρµόζει. Μια από τις πιο αποτελεσµατικές τεχνικές για γρήγορη χαλάρωση είναι αυτή της Μεθόδου Silva (www.silva.gr )

2. ΔΙΑΣΠΑΣΜΕΝΗ ΣΚΕΨΗ

∆υστυχώς η µεγαλύτερη πλειοψηφία των ανθρώπων ζει αντιδραστικά, δηλαδή αντιδρά στα γεγονότα, δεν παράγει γεγονότα. ∆εν υπάρχει οργανωµένο σχέδιο δράσης, γιατί απλά δεν βάζουν στόχους. Έχουν ευσεβείς πόθους και κάνουν ευχές. Τελικά πιστεύουν στην τύχη και ποντάρουν σ' αυτή. Επειδή οι σκέψεις εναλλάσσονται η µία την άλλη µε ρυθµό κάθε 6-10 δευτερόλεπτα (έρευνα του Harvard) δεν προγραµµατίζουν τον εγκέφαλο σε βάθος. Το άτοµο µε δυσκολία διαχειρίζεται την καθηµερινότητα του.

Η απάντηση στη διάσπαση είναι η ΕΣΤΙΑΣΜΕΝΗ ΣΚΕΨΗ

∆ηµιουργία οργανωµένου σχεδίου δράσης, αφού ξεκαθαριστούν οι βραχυπρόθεσµοι, οι µεσοπρόθεσµοι και οι µακροπρόθεσµοι στόχοι.

Στόχους έχουµε σε πολλά επίπεδα. Στόχοι µας είναι αυτά που θέλουµε: Να γίνουµε, Να έχουµε, Να κάνουµε, Να νοιώσουµε, Να αποκτήσουµε, Nα προσφέρουµε. Αυτό που προέχει µε τους στόχους είναι η προτεραιότητα τους και πόσο σηµαντικό είναι για σας η επίτευξη ενός στόχου. Μ' άλλα λόγια, αν σας λύνει κάποιο πρόβληµα και αν εξυπηρετεί και άλλους ανθρώπους.
Είναι απαραίτητος ένας ετήσιος προϋπολογισµός και προγραµµατισµός που να καταλήγει σε µηνιαίο, εβδοµαδιαίο και ηµερήσιο πρόγραµµα δράσης.

3. ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ ΣΤΗΝ ΑΛΛΑΓΗ

Στην πραγµατικότητα αυτό που συµβαίνει είναι να επιζητούν όλοι ένα σταθερό περιβάλλον που να µην αλλάζει για να νοιώθουν ασφάλεια. Ο εγκέφαλος είναι αυτός που αντιστέκεται πρώτος στις αλλαγές. Οι αλλαγές φέρνουν κάτι νέο και το νέο είναι άγνωστο και ως εκ τούτου εµπεριέχει κίνδυνο και ο εγκέφαλος σαν όργανο προσαρµογής είναι υποχρεωµένος να αντιδράσει για να διατηρήσει την υπάρχουσα κατάσταση.

Ζούµε µια χρονική περίοδο από το 2000 και µετά µε έναν αυξανόµενο ρυθµό αλλαγών και αναπροσαρµογών σ' όλα τα επίπεδα. Το ΙΝΤΕΡΝΕΤ από τη µια και η παγκοσµιοποίηση από την άλλη άνοιξαν τους κρουνούς της γνώσης και του ανθρώπινου δυναµικού, που ξεχύθηκε και «τροµοκράτησε» τους επαναπαυµένους στις δόξες τους Ευρωπαίους και Αµερικάνους.

Το θαύµα της Κίνας που φαίνεται να κατακτά τον κόσµο µ' ένα σχέδιο έξυπνο και από ότι φαίνεται αποτελεσµατικό. Οι Κινέζοι δεν είναι µετανάστες εργάτες ή υπάλληλοι. Είναι πωλητές των προϊόντων που παράγει η χώρα τους. Έχουν διπλό όφελος για τους ίδιους και τους δικούς τους που ζουν στη χώρα τους. Και είναι πολλοί, όπου πάνε κατακλύζουν τον κόσµο. Το σηµαντικό γι' αυτούς είναι ότι δεν τους νοιάζει να πουλήσουν στον ντόπιο πληθυσµό, που ίσως δεν θ' αγόραζε λόγω ποιότητος, πουλούν στους άλλους µετανάστες που είναι πια ένα αρκετά µεγάλο ποσοστό ενεργού πληθυσµού που ξεπερνά το 10%.

Η έκρηξη της τεχνολογίας ιδιαίτερα στα ηλεκτρονικά, στην κινητή τηλεφωνία και στα computers δηµιούργησε 3 κατηγορίες πολιτών: Οι νέοι που είναι λάτρεις των νέων εφαρµογών και τον περισσότερο χρόνο τους και το εισόδηµα τους το ξοδεύουν γι' αυτές. Οι µέσης ηλικίας που αγωνίζονται «αγκοµαχώντας» να µη µείνουν πίσω καθώς κάθε µέρα που περνά το χάσµα µεγαλώνει. Οι τρίτης ηλικίας που απέχουν συνειδητά αφού για αυτούς αυτά είναι αδιανόητα το πολύ-πολύ έχουν κάποιο κινητό που το χρησιµοποιούν ελάχιστα.

Η ΑΛΛΑΓΗ είναι η µόνη αναπόφευκτη πραγµατικότητα

Ο κόσµος αλλάζει και µάλιστα µε πολύ γρήγορους ρυθµούς που θα γίνουν γρηγορότεροι. Αυτό λέγεται εξέλιξη και η µέχρι τώρα ιστορία έχει δείξει ότι τίποτε δεν µένει σταθερό. Όπως και ο σοφός Ηράκλειτος παρατήρησε πρώτος «Τα πάντα ρεί».
Ασφάλεια µπορεί κάποιος να νοιώθει µόνο όσον αφορά την ικανότητα προσαρµογής του στις συνεχείς αλλαγές. Το µυστικό είναι να µπορούµε να ζούµε ανασφαλείς αλλά να έχουµε τα ρεφλέξ για διορθωτικές σύντοµες αλλαγές. Η σταθερότητα και η ασφάλεια είναι αυταπάτη.

4. ΜΕΙΩΜΕΝΗ ΑΥΤΟΕΙΚΟΝΑ & ΑΥΤΟΠΕΠΟΙΘΗΣΗ

Το πρόβληµα του σύγχρονου ανθρώπου είναι η µειωµένη αυτοεικόνα που τον καθηλώνει σε µικρόπνοα σχέδια και ελάχιστη δηµιουργικότητα.
Η προηγούµενη γενιά που σίγουρα πέρασε πολλές δυσκολίες, αλλά και έζησε την καλύτερη αναπτυξιακή περίοδο της χώρας, από υπερπροστατευτική διάθεση, θέλησε να µην περάσουν τα παιδιά της όσα πέρασαν οι ίδιοι και τα «έδωσαν» όλα έτοιµα στα παιδιά τους. ∆εν τους έδωσαν όµως και την αυτοπεποίθηση να µπορούν να τα καταφέρνουν µόνα τους.

Η αλήθεια είναι ότι η οικονοµική κρίση έχει επισκιάσει µια άλλη κρίση που τα τελευταία 20 χρόνια συµβαίνει στην κοινωνία µας. Πρόκειται για την κρίση αξιών που οδήγησε µάλλον και στην οικονοµική κρίση αφού η νοοτροπία του ατοµισµού και του εύκολου «άκοπου» κέρδους σε βάρος του συνόλου είχε γίνει για πολλούς το ζητούµενο.

Αυτοπεποίθηση – Ισχυρή Αυτοεικόνα

Η ενίσχυση της αυτοεικόνας κάποιου γίνεται µέσα από συνειδητή προσπάθεια αυτο-υποβολής θετικών φράσεων. Η «συνοµιλία» µε το εσωτερικό συνειδητό γίνεται µέσα από ασκήσεις χαλάρωσης και νοερής επανάληψης φράσεων που δείχνουν την επιθυµητή κατάσταση του ατόµου. Για παράδειγµα µια φράση σαν την παρακάτω θα έδινε µακροχρόνια σπουδαία αποτελέσµατα. «Κάθε µέρα µε κάθε τρόπο η αυτοεκτίµηση µου βελτιώνεται» κι ακόµα «Είµαι σε θέση να σχεδιάσω και να επιτύχω όποιο στόχο επιθυµήσω».

Η φαντασία παράγει πραγµατικότητα και αυξάνει την συνειδητότητα.

5. ΛΑΘΟΣ ΤΡΟΠΟΣ ΛΗΨΗΣ ΑΠΟΦΑΣΕΩΝ

Οι περισσότεροι άνθρωποι παίρνουν αποφάσεις µε βάση τη λογική και την επιµέρους εκτίµηση µιας κατάστασης. Ενώ αυτό µε την πρώτη µατιά φαίνεται σωστό, στην πράξη όµως τα πράγµατα δεν λειτουργούν έτσι.
Όταν χρειάζεται ν' αποφασίσεις για κάτι και εµπλέκονται σε αυτό η αγορά, η κοινωνική συµπεριφορά, οι πολιτικές εξελίξεις, οι διεθνείς οικονοµικές συνθήκες ή και άλλοι παράγοντες οι οποίοι θα µπορούσαν να επηρεάσουν τη δική σου απόφαση - λιγότερο ή περισσότερο-, οι δικές σου λογικές εκτιµήσεις δεν αρκούν, γιατί απλά είναι τόσο πολύπλοκοι οι µηχανισµοί, που η δική σου ελλιπής ενηµέρωση αδυνατεί να παρακολουθήσει.

Η επιστηµονική έρευνα λέει ότι 4 στις 5 αποφάσεις που λαµβάνονται µε βάσει τα λογικά δεδοµένα αποδεικνύονται λανθασµένες. Γι' αυτό εξ' άλλου δεν υπάρχουν λογικές εκτιµήσεις για το χρηµατιστήριο, την πολιτική, τη µόδα ακόµη και για τον αθλητισµό.

Οι άνθρωποι συνήθως «τρέχουν» πίσω από τα λάθη τους προσπαθώντας να τα διορθώσουν, αλλά συνήθως τα επαναλαµβάνουν.

ΣΩΣΤΟΣ ΤΡΟΠΟΣ ΛΗΨΗΣ ΑΠΟΦΑΣΕΩΝ

Λιγότεροι από το 10% των ανθρώπων πάντα µε βάσει την επιστηµονική έρευνα όταν χρειάζεται να πάρουν µια απόφαση ακολουθούν διαφορετικό τρόπο.

Εµπιστεύονται την εσωτερική τους φωνή τη διαίσθηση τους και αυτό δεν είναι λογικό. Σε έρευνα που έγινε από τον ∆ρ Selligman σε δείγµα 100 πιο επιτυχηµένων προέδρων ∆.Σ. και διευθυντών επιχειρήσεων στην Αµερική, στην ερώτηση αν αποφασίζουν µε βάσει τα δεδοµένα που τους παρουσιάζουν τα εσωτερικά τους τµήµατα ή λαµβάνουν τις αποφάσεις τους µ' άλλα κριτήρια, απάντησαν: η τελική τους απόφαση είναι διαισθητική.

Καθώς οι γνώσεις µας για τη λειτουργία του εγκεφάλου και του νου µας αυξάνονται και ξεκαθαρίζουν, συνειδητοποιούµαι όλο και περισσότερο ότι το συνειδητό κοµµάτι της επίγνωσης µας αποτελεί ένα ελάχιστο ποσοστό ίσως και κάτω του 1% του συνόλου των πληροφοριών που διαχειρίζεται ο εγκέφαλος και ο νους µας. Εποµένως είναι προφανές ότι δεν µπορούµε να στηριχθούµε στο 1%, που γνωρίζουµε αλλά στο 99% που δεν γνωρίζουµε συνειδητά αλλά µπορούµε να χρησιµοποιήσουµε αξιοποιώντας την λειτουργία της εξωαισθητηριακής µας αντίληψης, δηλαδή της διαίσθησης.

Βασική προϋπόθεση για αυτό είναι η λειτουργία του εγκεφάλου να είναι σε κατάσταση χαλάρωσης. Γι' αυτό οι καλύτερες ιδέες έρχονται στους ανθρώπους όταν είναι έτοιµοι να κοιµηθούν ή µόλις ξυπνήσουν ή σ' εκείνους που έχουν εκπαιδευτεί να παραµένουν συνειδητοί στην εγκεφαλική συχνότητα που οι άλλοι κοιµούνται.

Η διαίσθηση είναι η λειτουργία εκείνη που τα µηνύµατά της δεν τα εξηγεί το άτοµο απλά τα νοιώθει σαν θετικά ή αρνητικά. Η διαίσθηση είναι λειτουργία του δεξιού ηµισφαιρίου του εγκεφάλου το οποίο έχει ολιστική αντίληψη και ενεργοποιείται σε χαµηλότερη εγκεφαλική συχνότητα.

 

 
 
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(0 ψήφοι)
Παναγιώτης Μεταξάτος

Εκπαιδευτής Μεθόδου SIlva

Ιστότοπος: www.silva.gr/

Κολύμβηση

Video

O Δρόμος για την Θεραπεία αποτελεί το site στον χώρο της υγείας, που απευθύνεται σε ασθενείς, ενημερώνοντάς τους για θέματα κλασικής ιατρικής αλλά και εναλλακτικών θεραπειών.

Η ιστοσελίδα περιέχει πληροφορίες και άρθρα, με σκοπό την ενημέρωση και μόνο. Στην περίπτωση που θέλετε να εφαρμόσετε μία θεραπεία που αναγράφεται στο dromostherapeia.gr, επιβάλλεται να συμβουλευτείτε τον γιατρό σας. Η πληροφόρηση που δίνεται εδώ δεν είναι, δεν μπορεί και δεν πρέπει να χρησιμοποιείται σαν βάση για διάγνωση ή επιλογή θεραπείας.
Ο dromostherapeia.gr δεν φέρει καμία ευθύνη για τυχόν λάθη ή παραλείψεις ή οποιοδήποτε πρόβλημα προκύψει που να έχει σχέση με υλικό που περιλαμβάνεται σ’ αυτήν.