Web
Analytics
Η διατροφική αξία του παγωτού - Ο Δρόμος για την Θεραπεία

Η διατροφική αξία του παγωτού

 Η ιστορία του παγωτού ξεκινά στην Περσία τον 4 π.Χ αι. Για την παρασκευή παγωτού, οι Πέρσες, χρησιμοποιούσαν χιόνι από τα βουνά που στη συνέχεια αναμιγνύεται με χυμό σταφυλιού. Στη συνέχεια, το παγωτό εμφανίζεται στην Κίνα τον 2ο π.Χ αι. σαν ένα μείγμα πάγου, γάλακτος και ρυζιού. Η πρώτη καταγεγραμμένη συνταγή παγωτού απαντάται στη Ευρώπη και συγκεκριμένα στο Λονδίνο το 1718.

Το παγωτό είναι ένα παρασκεύασμα που σαν βάση του έχει το γάλα και τη ζάχαρη. Συνεπώς, περιέχει τα θρεπτικά συστατικά των δύο αυτών συστατικών. Με άλλα λόγια το παγωτό παρέχει ενέργεια, υδατάνθρακες, πρωτεΐνες, βιταμίνες του γάλακτος (Α, Β1, Β2, Β12, D), μέταλλα (ασβέστιο, κάλιο, φώσφορο), νερό σε ποσοστό 55-64%, κορεσμένο λίπος σε ποσοστό 10-16% και απλά σάκχαρα (δηλαδή γλυκαντικές ύλες σε ποσοστό 12-16%.

Το παγωτό αποτελεί ένα δημοφιλές επιδόρπιο. Σε καμία περίπτωση δεν απαγορεύεται η κατανάλωση επιδορπίων και φυσικά του παγωτού. Γενικά για καμία τροφή δεν πρέπει να απαγορεύεται, όπως και να επιτρέπεται η κατανάλωση της σε άφθονες ποσότητες. Όλες οι τροφές πρέπει να καταναλώνονται με μέτρο και σε συγκεκριμένες ποσότητες. Έτσι και τα επιδόρπια πρέπει να καταναλώνονται με μέτρο. Μία συχνότητα κατανάλωσης επιδορπίου ακίνδυνη για τη σιλουέτα και την υγεία μας είναι μία μερίδα, δύο φορές την εβδομάδα.

Συνεπώς, αφού το παγωτό ανήκει στα επιδόρπια μπορούμε να επιλέξουμε να καταναλώσουμε δύο μερίδες παγωτού την εβδομάδα, εφόσον δεν επιλέξουμε κάποιο άλλο επιδόρπιο. Μία μερίδα παγωτού είναι ίση με 100 γρ. που αντιστοιχεί σε 2 κανονικές μπάλες παγωτού. Φυσικά η ενεργειακή απόδοση του παγωτού διαφέρει ανάλογα με τη συνταγή που επιλέγουμε. Στον παρακάτω πίνακα αναφέρεται η ενεργειακή απόδοση των πιο συχνά απαντώμενων συνταγών παγωτού.

 

Ενεργειακή απόδοση ανά 100 γρ. παγωτού

 

Κλασσικό με βασικές γεύσεις 150 Θερμίδες
Με μειωμένα λιπαρά και λιγότερα γλυκαντικά 100 Θερμίδες
Σορμπέ 100 Θερμίδες
Special (παρφέ, στρατσιατέλα κλπ) 220 Θερμίδες

 

Επιπλέον στοιχεία που ανεβάζουν την ενεργειακή απόδοση του παγωτού και πρέπει να αποφεύγονται είναι το σιρόπι, οι ξηροί καρποί, η επικάλυψη σοκολάτας, το χωνάκι και το γλυκό του κουταλιού.
 
Για να αποφύγετε την πρόσληψη επιπλέον ενέργειας και την κατανάλωση κορεσμένου λίπους μπορείτε να καταφύγετε στη λύση των παγωτών με χαμηλά λιπαρά. Τα παγωτά με χαμηλά λιπαρά διαφέρουν από τα υπόλοιπα στην ποσότητα των λιπαρών που περιέχει το γάλα που χρησιμοποιείται για την παρασκευή τους. Συνήθως τα παγωτά με χαμηλά λιπαρά παρασκευάζονται από γάλα αποβουτυρωμένο. Η αποβουτύρωση του γάλακτος αποτελεί φυσική διαδικασία. Mε άλλα λόγια, δεν γίνεται κατά τη διάρκεια της αποβουτύρωσης προσθήκη τεχνητών ουσιών που μπορεί να βλάψουν το προϊόν.
 
Σε κάθε περίπτωση η ιδέα του να παρασκευάζουμε μόνοι μας παγωτό είναι η πιο υγιεινή και σίγουρη επιλογή. Όταν παρασκευάζουμε μόνοι μας ένα επιδόρπιο γνωρίζουμε πάντα την ποιότητα των συστατικών που χρησιμοποιούνται. Επιπλέον στις σπιτικές συνταγές δεν χρησιμοποιούμε χρωστικές, συντηρητικά και βελτιωτικά υφής και γεύσης, όπως στα τυποποιημένα παρασκευάσματα.

Φροντίστε η κατανάλωση του παγωτού να γίνεται με αργό ρυθμό. Όταν ο ουρανίσκος έρχεται σε επαφή με πολύ παγωμένες τροφές δημιουργείται υπεραιμάτωση στην περιοχή η οποία με συγκεκριμένο μηχανισμό οδηγεί στην εμφάνιση πονοκεφάλου. Ο πονοκέφαλος αυτός είναι παροδικός και διαρκεί 4-5 λεπτά. Επιπροσθέτως, ιδιαίτερη προσοχή πρέπει να δίνεται στην κατανάλωση παγωτού από άτομα που πάσχουν από διαβήτη, νεφροπάθειες και τροφικές αλλεργίες.

Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(0 ψήφοι)
Φανή Πρεβέντη, MSc

Κλινική Διαιτολόγος - Διατροφολόγος

Βιογραφικό

Ιστότοπος: nutristeps.gr

Κολύμβηση

Video

O Δρόμος για την Θεραπεία αποτελεί το site στον χώρο της υγείας, που απευθύνεται σε ασθενείς, ενημερώνοντάς τους για θέματα κλασικής ιατρικής αλλά και εναλλακτικών θεραπειών.

Η ιστοσελίδα περιέχει πληροφορίες και άρθρα, με σκοπό την ενημέρωση και μόνο. Στην περίπτωση που θέλετε να εφαρμόσετε μία θεραπεία που αναγράφεται στο dromostherapeia.gr, επιβάλλεται να συμβουλευτείτε τον γιατρό σας. Η πληροφόρηση που δίνεται εδώ δεν είναι, δεν μπορεί και δεν πρέπει να χρησιμοποιείται σαν βάση για διάγνωση ή επιλογή θεραπείας.
Ο dromostherapeia.gr δεν φέρει καμία ευθύνη για τυχόν λάθη ή παραλείψεις ή οποιοδήποτε πρόβλημα προκύψει που να έχει σχέση με υλικό που περιλαμβάνεται σ’ αυτήν.