Web
Analytics
Πώς η χειροπρακτική προωθεί την κίνηση - Ο Δρόμος για την Θεραπεία

Πώς η χειροπρακτική προωθεί την κίνηση

Ένας από τους βασικούς κανόνες του βιολογικού μας σώματος είναι η άσκηση, η κίνηση. Μπορεί ένα άτομο να τρέφεται σωστά, ή ακόμη να παίρνει και αρκετά συμπληρώματα διατροφής, το σώμα όμως πρέπει να απορροφήσει και να διανέμει σωστά τα θρεπτικά συστατικά που λαμβάνει. Πολλές φορές μπορεί να απορροφήσει την τροφή, αλλά να μην μπορεί να την κατανέμει ή και το αντίθετο, και στις δύο περιπτώσεις προκύπτουν προβλήματα υγείας.

Μέσω της κίνησης / άσκησης έχουμε ομαλή λειτουργία. Τα θρεπτικά συστατικά μεταφέρονται μέσω του αίματος μας, στα διάφορα μέρη του σώματος μας, υπάρχει όμως περίπτωση όταν η κυκλοφορία είναι περιορισμένη να μην μπορούν να φθάσουν εύκολα παντού, με αποτέλεσμα το τμήμα που δεν τροφοδοτείται να υποφέρει, να αδυνατίζει, και στο τέλος να ασθενήσει. Αν το μπλοκάρισμα είναι ολικό τότε το τμήμα αυτό θα εκφυλιστεί και θα νεκρωθεί, γιατί το αίμα μεταφέρει οξυγόνο σε κάθε κύτταρό μας και αποβάλει διοξείδιο του άνθρακα˙ αν δεν αποβληθεί το διοξείδιο του άνθρακα, τότε τα κύτταρά μας ασφυκτιούν μέσα στις δικές τους άχρηστες ουσίες. Το αίμα είναι επίσης ο ρυθμιστής του ph σε όλα τα μέρη του σώματός μας, και μεταφέρει τα ανοσοποιητικά μας κύτταρα. Η κίνηση / άσκηση βοηθά την καλή κυκλοφορία του αίματος, προωθώντας οξυγόνο και θρεπτικά συστατικά σε κάθε σημείο του σώματος, καθώς και την κυκλοφορία και λειτουργία όλων των συστημάτων μας όπως το, αδενικό, το απεκκριτικό, το νευρικό, το πεπτικό, το μυϊκό και το κυκλοφορικό. Πιο αναλυτικά, από έρευνες που έχουν γίνει έδειξαν ότι επηρεάζει:

  1. Την καρδιά, γιατί η καρδιά είναι μυς που αναπτύσσεται και δυναμώνει με την άσκηση.
  2. Μειώνει την αρτηριακή πίεση.
  3. Βοηθά τις περισταλτικές κινήσεις του εντέρου προς αποφυγή της δυσκοιλιότητας.
  4. Στο καρκίνο του μαστού, σε μια έρευνα που έγινε και δημοσιεύθηκε στο περιοδικό New England Journal Medicine, έδειξε ότι οι γυναίκες που ασκούνται συστηματικά, μειώνουν τον κίνδυνο καρκίνου του μαστού κατά 72%.
  5. Η άσκηση σε βιοχημικό επίπεδο προκαλεί την έκκριση ενδορφινών, σεροτονίνης, αδρεναλίνης, ουσίες που χαρίζουν ευεξία, απομακρύνουν την ένταση, το στρες, την κατάθλιψη και διεγείρουν το ανοσολογικό μας σύστημα. Επίσης επηρεάζει θετικά την αυξητική ορμόνη στην νεαρή ηλικία.
  6. Το λεμφικό σύστημα. Το λεμφικό μας σύστημα μπορούμε να πούμε ότι είναι ο υπόνομος του σώματός μας γιατί, αποβάλει τα νεκρά κύτταρά μας, τις τοξικές και άχρηστες ουσίες, τα βακτήρια, κ.α. Το λεμφικό σύστημα δεν διαθέτει αντλία για να τα αποβάλει και κατά ένα μεγάλο βαθμό εξαρτάται από την κίνηση των μυών, που με την πίεση που ασκούν στο λεμφικό σύστημα βοηθούν στην απομάκρυνσή τους, διαφορετικά λιμνάζουν, και με την πάροδο του χρόνου δηλητηριάζεται το σώμα μας και ασθενεί.
  7. Τα οστά. Η κίνηση / άσκηση αυξάνει την οστική μάζα. Το σώμα μας όπως όλοι γνωρίζουμε έχει αρθρώσεις, μύες, τένοντες, συνδέσμους κ.α. με προορισμό να κινούνται. Με την κίνηση όπως είπαμε κατανέμεται η τροφή σωστά, σε όλα τα μέρη του σώματος και αν το άτομο τρέφεται σύμφωνα με τους νόμους της σωστής διατροφής και γυμνάζεται αρκετά, έχει σαν αποτέλεσμα καλή υγεία και διάθεση.

Υπάρχουν και άτομα που έχουν δυσκαμψία στην πλάτη, στα χέρια, τον αυχένα, στην οσφυϊκή μοίρα (μέση), στα ισχία, στα πόδια, στα δάκτυλα, και ο λόγος είναι απλός: έπαψαν να κινούν αρκετά ή να γυμνάζουν το σώμα τους, με εξαίρεση τα άτομα που έχουν ένα σοβαρό τραυματισμό ή ένα παθολογικό πρόβλημα, ή προβλήματα με την Σπονδυλική Στήλη ή παθήσεις που αναλύσαμε στο άρθρο «Οι παθήσεις των αρθρώσεων» και επιβάλλεται για λίγο, να αποφύγουν κάθε είδους άσκηση, ή να ακολουθήσουν ένα εξειδικευμένο πρόγραμμα ασκήσεων.

Οι αρθρώσεις μας έχουν κατασκευαστεί έτσι, για χρήση και κίνηση, για αυτό πρέπει να τις φροντίζουμε για να είναι δυνατές, διαφορετικά θα χάσουν την αντοχή και την δύναμη της κίνηση. Είναι απαραίτητο να παίρνουμε την γνώμη του ειδικού, και να λάβουμε υπόψη γιατί, πώς, πότε και ποιες αρθρώσεις χρειάζεται να κινούνται, και να κινούνται αρκετά και καθημερινά. Βλέπουμε τα άτομα που ζούνε στη ύπαιθρο, που περπατάνε περισσότερο και έχουν αρκετές δραστηριότητες, που έχουν επαφή με τη φύση, να έχουν καλύτερη υγεία ενώ οι άνθρωποι της πόλης συνήθως καταφεύγουν οι περισσότεροι σε τεχνητή κίνηση/ άσκηση. Η φυσική κίνηση μπορεί να προταθεί σε όλους, η τεχνική κίνηση, άσκηση, όμως μπορεί να αποβεί επιζήμια σε ορισμένα άτομα. Όταν γυμνάζουμε το σώμα μας, να προσέξουμε να μην δυναμώσουμε ένα μυ σε βάρος κάποιου άλλου, γιατί υπάρχουν επιπτώσεις και να μην υπερβούμε κάποια όρια που έχουν σαν αποτέλεσμα την εξασθένηση της καρδιάς μας και των πνευμόνων μας.

Υπάρχουν δύο βασικοί κανόνες που χρειάζεται να έχουμε υπόψη μας όπως μας λέει και ο συγγραφέας του βιβλίου «Οι νόμοι της ζωής» Dr. Thurman Fleet: α) Κινείστε κάθε κινητή άρθρωση με κάθε τρόπο που μπορεί να κινηθεί μέχρι να κουραστείτε. β) Αν αισθανθείτε πόνο σε οποιαδήποτε άρθρωση κατά την διάρκεια της κίνησης, μην συνεχίσετε, και ο πόνος θα φύγει.

Σε πολλά άτομα που μας επισκέπτονται, παρατηρούμε ότι υπάρχει πόνος σε κάποια κίνηση του σώματος, μια κατάσταση που δεν είναι φυσιολογική, τότε κάνουμε ανάλυση και εκτίμηση του προβλήματος και φυσικά της συγκεκριμένης άρθρωσης, και εξηγούμε σε τι θεραπευτικά μέτρα μπορούν να καταφύγουν, για να επανέλθουν οι αρθρώσεις και το σώμα στη φυσιολογική του κατάσταση.

Η επιστήμη της Χειροπρακτικής μπορεί να βοηθήσει από μόνη της ή και με μια συντρέχουσα ιατρική περίθαλψη σε περιπτώσεις που επιβάλλεται. Τα ευεργετικά αποτελέσματα της Χειροπρακτικής είναι εκπληκτικά, γιατί ελευθερώνει και το νευρικό σύστημα, και δίνει δύναμη. Δύναμη δεν είναι πόσα κιλά θα σηκώσει κάποιος σε ένα γυμναστήριο, οι άνθρωποι που γυμνάζονται συστηματικά όχι μόνο γίνονται πιο δυνατοί, αποκτούν ταυτόχρονα καλύτερη ισορροπία που βοηθά στην αποφυγή πεσιμάτων και καταγμάτων. Έχει αναφερθεί στο Journal of the American Medical Association, ότι οι ασκήσεις ενδυνάμωσης με βάρη, δύο φορές την εβδομάδα από 45 λεπτά, βελτιώνουν την οστική και μυϊκή μάζα, προσφέρουν επίσης καλύτερη δραστηριότητα σε άτομα μεγαλύτερης ηλικίας 50-70 ετών (μετά από άσκηση ενός έτους, έδειχναν 15 -20 χρόνια νεώτεροι). Σημαντικό ρόλο έχουν και οι διατάσεις, που είναι καλό να γίνονται σε καθημερινή βάση, γιατί λιπαίνουν τις αρθρώσεις, βοηθούν την λέμφο για την αποβολή τοξινών, αναζωογονούν τους μεσοσπονδυλίους δίσκους, συγκεκριμένα πιέζουν τους δίσκους σαν σφουγγάρια κατά την διάρκεια της διάτασης και όταν ο δίσκος επανέλθει στην κανονική του θέση επανέρχεται στο κανονικό του μέγεθος.

Αυτή η δύναμη ζωής που υπάρχει μέσα μας μπορεί να μετρηθεί να φωτογραφηθεί να γίνει αισθητή και ακόμη και να την χειριστούμε. Αν παρεμποδίσουμε την ροή της το τελικό αποτέλεσμα είναι ασθένεια. Η κίνηση που γίνεται μέσω της μεθόδου της Χειροπρακτικής διεγείρει και βοηθά αυτή τη δύναμη ζωής να ρέει φυσιολογικά στο σώμα μας.

 

Πηγή: Holistic Life

Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(0 ψήφοι)

Κολύμβηση

Video

O Δρόμος για την Θεραπεία αποτελεί το site στον χώρο της υγείας, που απευθύνεται σε ασθενείς, ενημερώνοντάς τους για θέματα κλασικής ιατρικής αλλά και εναλλακτικών θεραπειών.

Η ιστοσελίδα περιέχει πληροφορίες και άρθρα, με σκοπό την ενημέρωση και μόνο. Στην περίπτωση που θέλετε να εφαρμόσετε μία θεραπεία που αναγράφεται στο dromostherapeia.gr, επιβάλλεται να συμβουλευτείτε τον γιατρό σας. Η πληροφόρηση που δίνεται εδώ δεν είναι, δεν μπορεί και δεν πρέπει να χρησιμοποιείται σαν βάση για διάγνωση ή επιλογή θεραπείας.
Ο dromostherapeia.gr δεν φέρει καμία ευθύνη για τυχόν λάθη ή παραλείψεις ή οποιοδήποτε πρόβλημα προκύψει που να έχει σχέση με υλικό που περιλαμβάνεται σ’ αυτήν.